پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از اختصاص سهم یک درصدی از مبلغ ۶ هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی برای اشتغال استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از اختصاص سهم یک درصدی از مبلغ ۶ هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی برای اشتغال استان خبر داد.

داوود یاوری، با اشاره به رونمایی از سامانه «کارا» توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه به منظور اجرای دو طرح «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» راه‌اندازی شده است و در دسترس سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت در طرح سرمایه گذاری در مناطق روستایی است، ادامه داد: کلیه کارآفرینان و سرمایه گذاران استان متقاضی راه اندازی کسب و کار، می توانند با مراجعه به سامانه www.Kara.mcls.gov.ir طرح خود را به صورت الکترونیک ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره برنامه های اشتغال در وزارت متبوع گفت: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون جمهوری اسلامی ایران و به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

یاوری افزود: دامنه شمول این آیین‌نامه شامل فعالیت‌های اقتصادی بخش غیردولتی با اولویت رسته‌های اقتصادی پراشتغال در مناطق هدف اجرای طرح، اعم از ایجادی، تکمیلی و توسعه می باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال روستایی متضمن ۲ لایه مداخلات توسعه ای و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی است ادامه داد: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی ۳ دسته است که نوع اول برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی صنعتی است و مشمول سود ۱۰ درصدی می شوند. برای مناطق روستایی معمولی نرخ سود ۶ درصدی را در نظر داریم.

این مسئول گفت: برای مناطق روستایی و عشایری مرزی نرخ سود ۴ درصدی را در نظر گرفته ایم و برای این که این کار شکل بگیرد از صندوق توسعه ملی معادل ریالی ۱/۵ میلیارد دلار اختصاص یافته که حدود ۶ هزار میلیارد تومان می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سهم یک درصدی از مبلغ ۶ هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی به طور اختصاصی برای استان کرمانشاه در نظر گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 دی 1396، کدخبر: 4194964، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین