پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ثبت جهانی کلیساهای ایرانی از جمله کلیسای وانک اصفهان در حال پیگیری است

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ثبت جهانی کلیساهای ایرانی از جمله کلیسای وانک اصفهان در حال پیگیری است

فریدون اللهیاری با اشاره به ثبت جهانی کلیسای وانک اظهار داشت: ثبت جهانی کلیساهای ایرانی در حال پیگیری است، قرار است این بناها به صورت مجموعه‌ای به ثبت برسد و کلیسای وانک اصفهان نیز در این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: تعداد بناهای تاریخی برای ثبت جهانی و لیست انتظار زیاد است و در کنار کلیساها ثبت مساجد جامع و خانه ایرانی نیز در دستور کار بوده و برخی از خانه‌های اصفهان نیز در این لیست قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: اصفهان دارای بناهای باشکوه تاریخی در سرتاسر استان است که بسیاری از آنها ثبت ملی یا جهانی رسیده است.

کلیسای وانک علاوه بر نیایشگاه ارامنه، محل نگهداری آثار ارزشمند تاریخی و نسخه‌های خطی قدیمی است و از این رو یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود.

این بنای تاریخی در دوران حکومت شاه عباس دوم و در منطقه‌ی جلفای (منطقه‌‌ای قدیمی و وسیع در اصفهان که ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند) اصفهان احداث شد که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 19 دی 1396، کدخبر: 6393358، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین