پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه ۲۰۰هزار تن سیب صادراتی سمیرم بدون مشتری در انبارها مانده است، گفت: دولت اجازه ندهد اقتصاد صادراتی روند نزولی داشته باشد.

شعار سال: اصغرسلیمی درباره وضعیت صادرات سیب سمیرم، گفت: افزایش تعرفه واردات سیب توسط کشورهای خارجی به طور مثال در هر کیلو 1000 تومان مانع جان گرفتن اقتصاد صادراتی سیب سمیرم شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر فکر اساسی برای200 هزارتن سیب صادراتی سمیرم در انبارها نکنیم در انتها مجبوریم خواهیم شد، سیب صادراتی سمیرم را که با زحمات شبانه روزی و سرمایه کشاورزان تولید شده است را نابود کنیم تصریح کرد: کاهش نرخ تولید و ایجاد مشوق‌های صادراتی راهکاری برای نماندن سیب صادراتی سمیرم بر روی دست کشاورزان تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف سیب درکشور ما به حدی نیست که بتوان تولید سیب سمیرم را بر اساس بازار داخلیساماندهی کرد بنابراین باید درگام نخست کشورهای که خواهان سیب صادراتی سمیرم هستند را شناسایی کرد تا به نوعی جوابگویی بازارهای از دست رفته صادراتی سیب در منطقه باشیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس یادآورشد :صادرات سیببه حوزه کشورهای خلیج فارس با توجه به اختلافاتی که از لحاظ سیاسی با عربستانی ها داشتیم کاهش پیدا کرده است و از همین رو دولت با ید با رایزنی وارد عمل شود و اجازه ندهداقتصاد صادراتی در این عرصه به سمت روند نزولی حرکت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 16دی 96، کدمطلب:364318، www.icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین