پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
عضو مجمع نمایندگان استان تهران از صداوسیما خواست درباره وضعیت بحران و نحوه عملکرد در آن زمان به مردم آموزش دهد.

شعارسال:سهیلا جلودار زاده با بیان اینکه موضوع که از سی سال پیش تا به حال برای ترمیم بافت های فرسوده کارهای خوبی انجام شده است، گفت: تخقیقاتی در زمینه تجمیع گذاشته شده است و به همین دلیل هم تقریبا در مناطقی مانند شهرری و تهران مرکزی مقاوم سازی تا حدودی انجام شده و همه مجبور بوده اند مقاوم سازی تا 6، 7 ریشتر را انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آسیب پیذیری برخی از مناطق شهر تهران عنوان کرد: برخی مکان ها مانند مناطق 17 و 11 خانه ها معمولا کوچک و قدیمی هستند، ترمیم در آن انجام نشده است بنابراین باید فکری برای ترمیم این مناطق انجام داد.

او درباره راهکارهای حل این موضوع با تاکید براینکه باید زودتر برنامه ای برای این مناطق در نظر گرفته شود، بیان کرد: مردم اگر در این مناطق مستاجر هستند بهتر است خانه هایی در مناطقی مانند ۲۲ تهیه کنند که نوسازتر هستند البته اگر آنجا هم شبیه به مسکن مهر پرند نباشد.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که نقشه تخلیه امن اضطراری محلات شهر تهران که اخیرا به وسیله شهرداری تهران در اختیار مردم قرار گرفته است چقدر می تواند به ویژه در زمان وقوع زلزله موثر باشد، عنوان کرد: باید اطلاع رسانی در میان مردم انجام شود، اگر مردم از قبل بدانند در شرایط بحران چکاری باید انجام دهند و به کجا باید بروند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری زیادی می کند و از شدت وقایعه بعد از حادثه کاسته خواهد شد.

جلودارزاده همچنین با تاکید بر نقش اطلاع رسانی به مردم در زمان وقوع تهران از جمله راه های موثر اطلاع رسانی را صداوسیما دانست و گفت: صدا و سیما باید درباره وضعیت بحران و نحوه عملکرد در آن زمان به مردم آموزش دهد و اطلاع رسانی کند.

او در ادامه افزود: البته باید دقت شود تا آموزش ها به گونه ای برنامه ریزی و تدوین شوند تا بدور از ایجاد رعب و وحشت در میان مردم باشند و باعث تشدید وحشت در میان مردم نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 19دی96،کدخبر: 152648، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین