پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باید در خصوص ارتقای بهره‌وری آب یک مدیریت موزون و همه‌جانبه پیش بگیریم.

شعار سال: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باید در خصوص ارتقای بهره‌وری آب یک مدیریت موزون و همه‌جانبه پیش بگیریم.

مجتبی مزروعی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف آب از طریق الگو کشت اظهار کرد: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به ویژه توسعه تکنولوژی و روش‌های نوین نظیر شبکه‌های آبیاری، کشت گلخانه‌ای و مباحث مکانیزاسیون بهره ببریم.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین مطالب در این حوزه نوع کشت بوده که باید بدانیم در این راستا باید چه نوع کشتی داشته باشیم که با حداقل آب تولید مناسبی را انجام دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در سنوات قبل برنامه‌ای را برای کل استان تحت عنوان «الگو کشت» برای تمامی شهرستان‌ها تدوین کردیم و به مدیران شهرستان‌ها ابلاغ کرده و برای فرمانداری‌ها نیز رونوشت آن را ارسال کردیم.

مزروعی خاطرنشان کرد: براساس این برنامه کاهش بعضی از کشت‌ها، اضافه کردن کشت‌های دیگر و افزایش سطوح جدیدی از کشت محصولاتی مانند گل‌محمدی، گیاهان دارویی، عناب، سنجد، زعفران و گیاهان دارویی پیش‌بینی شده که در حال حاضر مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها براساس اعتبارات، امکانات و تسهیلات در این جهت هدف‌گذاری و حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مه‌ولات به صورت پایلوت نیز طرح تفصیلی الگو کشت تدوین شده است، تصریح کرد: این طرح شامل مطالعه کامل و همه جانبه برای هر مزرعه، شرایط آب و خاک، اقلیم، منابع آبی و بهترین کشت‌هایی است که وضعیت خوبی دارد و ضروری است این مطالعات در کل استان تعمیم پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بر اساس اعتبارات، امکانات و تسهیلات در این جهت هدف‌گذاری و حرکت می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 19دی 96، کدمطلب:96101910131، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
United States
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
تسهیلات رو در جهت کمک به کشاورزان در ابیاری مکانیزه سوق بدید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین