پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدت یک دهه گذشته به وجود کاهش 20 درصدی بارندگی و افت منابع آب زیرزمینی ،میزان بهره‌وری آب کشاورزی در استان افزایش چشمگیر داشته است.

شعار سال: رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدت یک دهه گذشته به وجود کاهش 20 درصدی بارندگی و افت منابع آب زیرزمینی ،میزان بهره‌وری آب کشاورزی در استان افزایش چشمگیر داشته است.

ذبیح‌الله غریب در کارگروه تخصصی بهره ‌وری آب کشاورزی این استان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته، کاهش سالیانه 740 مترمکعبی منابع آب زیرزمینی در استان به ثبت رسیده است ولی تولید محصولات باغی و زراعی با مدیریت علمی و تخصصی ،هیچ گونه کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: در مدت یاد شده سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی نیز یک هزار و 600 هکتار کاهش یافته است ولی با اصلاح نژاد بذر و نهال باغی مثمر سازگار با اقلیم مناطق تاثیری در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نداشته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: درطول 10 سال گذشته میزان بارندگی به ‌طور متوسط در استان 20 درصد کاهش یافت و پدیده خشکسالی در بخش کشاورزی استان مشهود شده است .
غریب تاکید کرد: با بررسی این روند و اقلیم استان می‌توان نتیجه‌ گرفت میزان بهره‌وری آب کشاورزی طی 10 سال گذشته در چهارمحال و بختیاری با اجرای سیستم آبیاری نوین رضایت بخش بوده است .
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، تغییر الگوی اصلاح کشت و حفظ خاک، خدمات شایسته ای را در بحث زیست محیطی و توسعه کشاورزی و تولید داشته و در دستور کار قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز بیش از 45 درصد از اراضی استان به آبیاری نوین، اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
گفتنی است ، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 19دی 96، کدمطلب:744503، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفری
United States
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
من خودم کشاورز بودم میدونم که ایران 90 درصد اب مصرفیش برای کشاورزی غیر صحیحشه اگه به زودی قدم های خوبی برداشته نشه ایران با خشکسالی و مرگ.و میر از نبود اب مواجه میشه
س.د۷۶
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
90 درصد حجم اب مصرفی ما برای کشاورزی غیر اصولیه که باید درست بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین