پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۳۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «تغییر نام وزارت آموزش وپرورش به «وزارت تربیت رسمی وعمومی» سال هاست که مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته ، اما این موضوع هم‌اکنون در دستور کار وزارت آموزش و پرورش نیست.»

شعار سال: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «تغییر نام وزارت آموزش وپرورش به «وزارت تربیت رسمی وعمومی» سال هاست که مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته ، اما این موضوع هم‌اکنون در دستور کار وزارت آموزش و پرورش نیست.»

دیروزمهدی نوید ادهم در نشست خبری که در استودیو الفبای وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره این تغییر نام چنین توضیح داد: «آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت یک واژه نوظهور در کشور است و از همان زمان که نام آموزش و پرورش بر سر زبان‌ها افتاد خیلی منتقد این نام شدند. بنابراین مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی و عمومی تغییر نام دهد. موضوع تغییر نام وزارتخانه سال هاست که مورد بحث پژوهش و تحقیق ما قرار گرفته است و درباره آن هم بارها و بارها با فرهنگستان فارسی مکاتبه کرده‌ایم با این همه این موضوعی نیست که ما در حال حاضر پیگیرش باشیم. وی با اشاره به این‌که این موضوع فعلاً در دستور کار ما نیست اظهار کرد: «موضوع تغییر نام وزارتخانه در سند تحول بنیادین آمده است ،اما ما این موضوع را در دستور کار نداریم. این موضوع نیاز به بررسی همه جانبه دارد و ما باید روی این موضوع کار کنیم.»

تعطیلات زمستانی بزودی اجرایی نمی شود
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش همچنین درباره این سؤال خبرنگار «ایران »که آیا وزارت آموزش و پرورش موافق تعطیلات زمستانی دانش‌آموزان است گفت: «با کلیات تعطیلات زمستانی مدارس به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافق هستیم، اما ما به تعطیلی مدارس چه تعطیلات زمستانه و چه تعطیلات موردی که پیش می‌آید از منظر تعلیم و تربیتی نگاه می‌کنیم و نه از منظر آلودگی هوا و همه سال تحصیلی را یکپارچه می‌بینیم.»
نوید ادهم تأکید کرد:«از منظر سند تحول یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا پایان شهریور سال آینده ادامه پیدا می‌کند و مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید برای این یک سال برنامه داشته باشند. بخشی از این زمان در مدرسه می‌گذرد و بخشی دیگر بویژه در تابستان در خارج از محیط مدرسه که باید آن زمان را نیز با مشارکت خانواده‌ها مدیریت کنیم. از این منظر سه ماه تعطیلی تابستان توجیهی ندارد و به جد خواهان تغییر تعطیلات تابستانی هستیم که مصوبه مجلس مانع آن است.
وی به مصوبه سال 76 مجلس اشاره کرد و گفت:« طبق این مصوبه یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند و خرداد زمان امتحانات است،اگر بخواهیم این تقویم آموزشی را تغییر دهیم و به عنوان مثال زمان شروع سال تحصیلی را عقب کشیده و به شهریور بیاوریم مخالف و مغایر این مصوبه و قانون مجلس است؛ برای تغییر تقویم آموزشی ابتدا باید با مجلس توافق کنیم و سپس وارد فازهای بعدی و بررسی مواردی چون تعطیلات زمستانه شویم.»
نوید ادهم با تأکید بر این‌که با کلیات تعطیلات زمستانی به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافقیم، اظهار کرد: آلودگی هوا تنها در چند کلانشهر موضوع بحرانی است اما باید به کل کشور توجه کرد و تنوع اقلیمی استان‌های مختلف را در نظر بگیریم و به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان با توجه به تنوع اقلیمی زمان شروع سال تحصیلی را برای استان‌های مختلف در نظر بگیریم؟ موضوع تعطیلات مدارس بسیار پیچیده است و کل کشور را از ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد.وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادها این است که به عنوان مثال کشور به چهار منطقه تقسیم شود و چهار زمان شروع سال تحصیلی داشته باشیم که البته بررسی همه این موارد منوط به اجازه مجلس است و قطعاً چنین تغییراتی زمانبراست و بزودی اجرا نمی شود.
نوید ادهم درباره این‌که چرا باید سازمان محیط زیست در این خصوص پیشنهاد مطرح کند؟ گفت: ما قبلاً درباره آلودگی هوا کارگروهی با محیط زیست داشتیم و اعلام کردیم باید تقویم آموزشی اصلاح شود که در دولت در سال گذشته به تصویب رسید اما در مجلس تأیید نشد البته هنوز پرونده باز است و می‌توان آن را بررسی کارشناسانه کرد.

تصمیم جدیدی درباره ممنوعیت زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی نداشتیم
دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش همچنین درباره ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی اعلام کرد: آموزش و پرورش هیچ تصمیم جدیدی درباره ممنوعیت زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی نداشته است. طبق قانون این وزارتخانه تدریس و تعلیم زبان انگلیسی در دوره متوسطه اول و دوم انجام می‌گیرد و این موضوع سال هاست که در مدارس اجرا می‌شود. این رو یکرد فقط در ایران نیست بلکه بسیاری از کشورها آموزش زبان دوم را از دوره دبیرستان آغاز می‌کنند.وی تأکید کرد: موضوع فقط ممنوعیت زبان انگلیسی نیست زبان عربی هم آموزش اش از دوره ابتدایی ممنوع است چرا که معتقدیم دانش‌آموزان در آن دوران باید پایه زبان و ادبیات فارسی را به خوبی آموزش ببینند.

نیم نگاه
موضوع تغییر نام وزارتخانه در سند تحول بنیادین آمده است ،اما ما این موضوع را در دستور کار نداریم. این موضوع نیاز به بررسی همه جانبه دارد و ما باید روی این موضوع کار کنیم.
آموزش و پرورش هیچ تصمیم جدیدی درباره ممنوعیت زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی نداشته است. طبق قانون این وزارتخانه تدریس و تعلیم زبان انگلیسی در دوره متوسطه اول و دوم انجام می‌گیرد و این موضوع سال هاست که در مدارس اجرا می‌شود

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----، کدمطلب:453402، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین