پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: امیدواریم ماهیت و چارچوب اصلی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور تغییر نکند.

شعار سال: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم روز دوشنبه حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: طبق اصل 126 قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رئیس جمهور است و لایحه بودجه سال آینده نیز در جلسات متعدد هیات وزیران به ریاست ایشان به دقت بررسی و تصویب شده و با آیندهنگری هزینه ها و مخارج دولت تنظیم و برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: بر اساس اصل 52 قانون اساسی و مواد قانون آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و اگر تغییرات ماهوی و اساسی در هنگام بررسی لوایح دولت، بویژه لوایح مهمی مثل لایحه بودجه و لایحه برنامه پنج ساله توسعه کشور ایجاد شود، در حقیقت این لوایح دیگر لایحه محسوب نمی شوند بلکه عملا به طرح تبدیل می شوند و در صورتی که شاکله اصلی لایحه در مجلس تغییر کند، عموما با ایراد اصل 74 قانون اساسی از سوی شورای نگهبان مواجه می گردد.

وی اظهار داشت: همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز تاکید کردند طبیعتا نمایندگان محترم مجلس نیز مطابق قوانین حق دارند در مورد لایحه بودجه نظرات خود را ارائه کنند؛ همچنین رئیس جمهور برای اجرای برنامه های وعده داده شده خود از جمله در زمینه ریشه کنی فقر مطلق در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان که در انتخابات نیز مورد تایید ملت قرار گرفته برنامهریزی کرده است و اجرای بخشی از این برنامه ها از طریق لوایج سالانه بودجه قابلیت اجرا پیدا می کند.

امیری افزود: برای انجام کارهای اصولی و زیربنایی باید مشکلات کشور را صادقانه و با همدلی و همفکری و با استفاده از دیدگاه های علمی و کارشناسی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انجام این امور نیاز به منابع دارد و دولت در لایحه بودجه همه این منابع را کارشناسی و از کدام منابع باید جهت اشتغال، بهبود شرایط کسب و کار و پروژه های انتقال آب را اقدام نمود، پیشبینی کرده است و اگر قرار است تبصره های مربوط به تامین این منابع دچار تغییرات اساسی شود، دولت در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه میشود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: همانگونه که آقای دکتر روحانی تاکید کردند در بودجه سال 97 که بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است، کاملاً مشخص کردیم که اگر قرار است اصلاح قیمتی داشته باشیم، صرفاً برای اشتغال، هزینه خواهد شد و آن را در سایت گذاشته و به مردم گزارش خواهیم داد. امیدواریم مجلس محترم همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد، باید تصمیماتی که گرفته شده را ادامه دهیم ودر سال 97 با بودجه‌ای که تقدیم مجلس شده اقدامات خوبی را در مسیر بهتر شدن زندگی مردم، شاهد خواهیم بود.

امیری ابراز امیدواری کرد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی خود در بررسی لایحه بودجه به دولت کمک کنند که برنامه های وعده داده شده خود را به ملت اجرایی کند.

وی گفت: هرگاه که میان دولت و مجلس وحدت و همدلی حاکم بوده، امورات کشور بهتر اداره شده و مشکلات مردم نیز سریعتر حل و فصل شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ 20 دی 96، کد مطلب: 3961020118: www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین