پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
سوانح نفت‌کش‌ها که باعث به وجود آمدن نشت و آلودگی نفتی با آلودگی بیشتر از ۷۰۰تن در دریاها شده است، به طور مداوم از میانگین ۲۴.۵ حادثه در دهه ۱۹۷۰ به ۱.۷ حادثه از ۲۰۰۷ به بعد، کاهش یافته است.

شعارسال: رویترز دیروز در گزارشی ضمن اشاره به حادثه برخورد یک کشتی چینی با یک فروند نفتکش ایران در آبهای چین، حوادث کشتی های نفتکش از ۱۹۷۰ به بعد که منجر به نشت نفت و آلودگی آبها شده است را مورد اشاره قرار داد.


یک نفت‌کش ایرانی تحت مدیریت شرکت ملی کشتی‌رانی ایران دیروز پس از برخورد با یک کشتی باری چین در دریای شرق چین آتش گرفت و هنوز با وجود تلاش‌های فراوان از ۳۲ خدمه آن اطلاعی در دسترس نیست. از ۳۲ خدمه این کشتی همگی ایرانی بودند به جز دو نفر که ملیت بنگلادشی داشتند.

محمد راستاد، سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: به علت نشت نفت شعله‌های آتش تا شعاع گسترده‌ای در پیرامون این کشتی زبانه می‌کشد و تلاش‌ها برای جستجو و نجات به سختی در حال انجام است. این کشتی ۱۳۶ هزار تن (معادل ۱ میلیون بشکه) نفت فوق سبک حمل می‌کرد.

به گزارش رویترز، طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی مبارزه با آلودگی صاحبان نفت‌کش‌ها (آی‌تی‌اوپی‌اف)، سوانح نفت‌کش‌ها که باعث به وجود آمدن نشت و آلودگی نفتی با آلودگی بیشتر از ۷۰۰ تن در دریاها شده است، به طور مداوم از میانگین ۲۴.۵ حادثه در دهه ۱۹۷۰ به ۱.۷ حادثه از ۲۰۰۷ به بعد، کاهش یافته است.

آنچه در زیر آمده است لیستی از حوادث منجر به نشت نفت تانکرهای نفت‌کش از ۱۹۷۰ تا کنون است که در آن از اطلاعات پایگاه داده‌های آی‌تی‌اوپی‌اف استفاده شده است.

۲۰۰۷: هیبی استریت در کره‌جنوبی؛ ۱۱ هزار تن.

۲۰۰۲: پرستیژ در اسپانیا؛ ۶۳ هزار تن.

۱۹۹۹: اریکا در فرانسه؛ ۲۰ هزار تن.

۱۹۹۶: سی‌ان‌پرست در ولز؛ ۷۲ هزار تن.

۱۹۹۱: ای‌بی‌تی سامر در آنگولا ۲۶۰ هزار تن.

۱۹۸۹: خارک‌۵ در مراکش؛ ۷۰ هزار تن.

۱۹۸۶: اکسون‌مالدز در آلاسکا؛ ۳۷ هزار تن.

۱۹۸۳: کاستلو دبلور در آفریقا جنوبی؛ ۲۵۲ هزار تن.

۱۹۷۹: آتلانتیک امپرس در دریای کارائیب؛ ۲۸۷ هزار تن.

این تناژ شامل کل نفت از دست رفته است و در بر گیرنده نفتی است که سوخته شده یا در کشتی غرق شده باقی مانده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پتروشیمی نیوز، تاریخ انتشار 20 دی 96، کد خبر:19803 ، www.petrochemnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین