پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
استاندار اصفهان با اشاره به کاهش جمعیت روستایی استان در سال‌های اخیر، گفت: حفظ جمعیت روستایی در استان بسیار مهم است و مشاغل باید به نحوی در روستاها ایجاد شود که شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.

شعار سال: استاندار اصفهان با اشاره به کاهش جمعیت روستایی استان در سال‌های اخیر، گفت: حفظ جمعیت روستایی در استان بسیار مهم است و مشاغل باید به نحوی در روستاها ایجاد شود که شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.

 محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان، اظهار کرد: آمارها نتایج خوبی را در خصوص جمعیت نشان نمی‌دهند. یکی از فرصت‌های خوب کشورها داشتن نیروی جوان است. باید با در نظر گرفتن این آمارها و اطلاعات ارائه شده برای آینده برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه در استان جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری کاهش یافته است، افزود: جمعیت روستایی نسبت به دهه ۶۰ حدود چهار برابر کاهش یافته است‌. کمبود آب در روستاها با توجه به مصرف اقتصادی آن یکی از عوامل مهاجرت است. صنعتی شدن استان و جذب نیرو از روستاها نیز از دیگر دلایل مهاجرت بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش بیشتر جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی باعث نگرانی خواهد شد، تصریح کرد: دستگاه های ذیربط باید در این خصوص بسیار دقیق کار کنند و مشاغل به نحوی در روستاها ایجاد شود که شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.

استاندار اصفهان ایجاد و توسعه صنعت توریسم را در افزایش اشتغال و کاهش بیکاری موثر خواند و گفت: جمعیت روستایی باید با رونق بخشی اقتصاد روستایی حفظ شود و باید تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روستا مدنظر قرار گیرد.

مهرعلیزاده ایجاد صنایع پایین دستی کشاورزی در روستاها، رونق صنایع دستی و ارائه تسهیلات و امکانات توسط دستگاه‌های ذیربط را در حفظ جمعیت روستایی مهم خواند و گفت: اعتبارات خوبی برای توسعه وضعیت معیشتی در روستاها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص پیر شدن جمعیت افزود: به عنوان مدیران استانی موظف هستیم در این خصوص تلاش کنیم و در این راستا باید الگوهای افزایش جمعیت جایگزین الگوهای دیگر شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سیاست‌های ۱۴ گانه تحت عنوان سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌ها دیده شده است، افزود: اگر این سیاست‌ها ملاک برنامه‌ها قرار گیرد و با توجه به سیاست کلی در کل کشور می‌تواند اثر بخش باشد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: هر کدام از موارد سیاست های ۱۴ گانه باید در کمیته های پنجگانه ذیل شورا بررسی شود و در این راستا حرکت کنیم و به غیر از مواردی که باید در سطح ملی پیگیری شود مابقی موارد در کمیته‌ها بررسی و وظایف هر کمیته تفکیک شود.

وی تاکید کرد: کمیته ها باید براساس سند راهبری تدوین شده فعال شوند و تکالیف دستگاه ها را مشخص کند و در جلسه بعدی نتایج را ارائه کند.باید یک بانک اطلاعاتی از جمعیت روستایی تدوین شود و از دادن آمار متفاوت پرهیز شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها و صدا و سیما در کمیته فرهنگی بسیار مهم است، افزود: اهمیت فرهنگ سازی در تحقق سیاست‌های جمعیتی بر کسی پوشیده نیست و در این راستا موثرترین وسیله رسانه ملی است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 21دی 96، کدمطلب:96102111117، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
مشکلات بیکاری و آب باعث مهاجرت روستاییان شده ، مسئولین باید این وضع پیش اومده رو درست کنند
ا.ح75
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
همه جای دنیا به سمت مهاجرت معکوس روی اوردن امیدواریم ایران هم به اون مرحله برسه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین