پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
دو حزب کانادایی با نام‌گذاری روز ۲۹ ژانویه به عنوان روز ملی مبارزه با اسلام‌هراسی مخالفت کردند.

شعار سال: به نقل از شبکه خبری «یورو نیوز» در حالی که مسلمانان کانادا از نخست وزیر این کشور خواسته‌اند تا 29 ژانویه سالروز حمله به مسجد کبک را به عنوان روز مبارزه با اسلام هراسی تعیین کند، «حزب جدایی طلبان کبک» و «حزب ائتلاف آینده کبک» با نامگذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با اسلام‌هراسی مخالفت کرده‌اند.

حزب ائتلاف آینده کبک و حزب جدایی طلبان کبک می‌گویند: اگرچه با برگزاری یادبود برای قربانیان این حمله موافق هستند و این حمله را اقدامی غیرقابل تحمل می‌دانند، اما با نام‌گذاری آن با عنوان روز ملی مبارزه با اسلام‌هراسی مخالفند چرا که آن، عبارتی بحث‌برانگیز است.

این دو حزب بر این موضوع تاکید داشتند که در حال حاضر روز بین‌المللی علیه تبعیض نژادی نیز وجود دارد، همچنین به گفته این احزاب، جامعه کبک یک جامعه باز است که از همه استقبال می‌کند و ساکنان آن دارای مشکل اسلام‌هراسی نیستند.

در میان دیگر احزاب کانادا، حزب همبستگی کبک از ایده شورای ملی مسلمانان کانادا پشتیبانی کرده و حزب لیبرال کبک نیز اعلام کرده است با ایجاد یادبودی برای قربانیان این حمله موافق است و اینکه این یادبود می‌تواند در قالب روزی برای مبارزه با اسلام هراسی شکل بگیرد.

حزب جدایی‌طلبان کبک، بزرگ‌ترین حزب پارلمان کبک است که 28 کرسی از 128 کرسی آن را در اختیار خود دارد و حزب ائتلاف آینده کبک نیز سومین حزب بزرگ آن است که 21 کرسی را در انتخابات استانی در ماه اکتوبر به دست آورده است.

یادآور می‌شود؛ در 29 ژانویه سال 2017 میلادی، فردی تروریست با در دست داشتن اسلحه به سوی نمازگزاران مسجد کبک تیراندازی کرد که در جریان آن شش نفر از مسلمان کشته شدند و ۱۹ نفر دیگر از آنان نیز زخمی شدند.

قرار است «الکساندر بیسونت» عامل حمله به مسجد شهر کبک، ماه مارس به اتهام کشتار شش مسلمان مورد محاکمه قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 21 دی 96، کد مطلب: 681558: www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
ایول...هرساله تو دنیا مخصوصا همون امریکا تعداد مردمه بیشتری دارن طرفدار اسلام میشن و سیاستمدارا دارن همه زورشونو میزنن از این پروسه جلوگیری کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین