پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
محققان یک کپسول تولید کرده اند که می تواند ارزش یک هفته داروهای ویروسی را در یک دوز یک بار به ارمغان بیاورد. این می تواند بیماران را در برنامه ریزی دقیق دوز مورد نیاز برای کوکتل های دارویی مورد استفاده برای مبارزه با ویروس کمک کند.

شعارسال:محققان یک کپسول تولید کرده اند که می تواند ارزش یک هفته داروهای ویروسی را در یک دوز یک بار به ارمغان بیاورد. این می تواند بیماران را در برنامه ریزی دقیق دوز مورد نیاز برای کوکتل های دارویی مورد استفاده برای مبارزه با ویروس کمک کند.

 به نقل از medicalxpress، محققانMIT ، بریگام و بیمارستان زنان یک کپسول تولید کرده اند که می تواند ارزش یک هفته داروهای ویروسی را در یک دوز یک بار به ارمغان بیاورد. محققان می گویند این پیشرفت می تواند بیماران را در برنامه ریزی دقیق دوز مورد نیاز برای کوکتل های دارویی مورد استفاده برای مبارزه با ویروس کمک کند.

کپسول جدید به طوری طراحی شده است که بیماران می توانند آن را فقط یک بار در هفته بگیرند، و دارو به تدریج در طول هفته آزاد می شود. محققان می گویند این نوع سیستم تحویل نه تنهامی تواند برنامه درمانی بیماران را بهبود بخشد، بلکه می تواند برای جلوگیری از آلوده شدن افرادی که در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند استفاده شود


جیووانی تراوزو، یکی از پژوهشگران وابسته به موسسه تحقیقات سرطان مجازی Koch و متخصص گوارش و مهندسی پزشکی در بیمارستان بریگهام و بیمارستان زنان، می گوید: "یکی از موانع اصلی درمان و پیشگیری از ایدز پیوستگی است. "توانایی ایجاد دوزهای با تکرار کمتر برای بهبود پایدار با تأثیر قابل توجه در بیمار می باشد."

تراورسو، رابرت لانگر و دیوید استاد موسسه MIT Koch ، نویسندگان ارشد این مطالعه هستند، که در 9 ژانویه در Nature Communications منتشر شد.

دانشمندان لیندرا، شرکتی که برای توسعه این فناوری راه اندازی شد، همچنین به مطالعه کمک کرده است و در حال حاضر برای انجام یک کارآزمایی بالینی با استفاده از این سیستم تحویل کار می کنند.

لانگر می گوید: "ما همه بسیار هیجان زده شده ایم که چگونه این سیستم تحویل دارویی جدید می تواند به طور بالقوه به بیماران مبتلا به اچ آی وی / ایدز و همچنین به بسیاری از بیماری های دیگر کمک کند."

"جعبه کپسول در یک کپسول"

اگر چه میزان مرگ و میر کلی ایدز از زمان معرفی درمان های ضد رتروویروسی در دهه 1990 به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما 2.1 میلیون نفر مبتلا به عفونت های جدید HIV و 1.2 میلیون مرگ و میر مرتبط با ایدز در سال 2015 اتفاق افتاده است.

چندین کارآزمایی بالینی بزرگ ارزیابی کرده اند آیا داروهای ضد رتروویروسی می توانند از عفونت HIV در افراد سالم جلوگیری کنند. این آزمایشات موفقیت نسبی داشته اند، و یک مانع عمده برای درمان پیشگیرانه مشکل در وادار کردن مردم به مصرف قرص لازم در هر روز است.

تیم MIT / BWH معتقد بودند که یک کپسول تحویل دارویی که در سال 2016 به وجود آورند، می تواند برای حل این مشکل کمک کند. کپسول آنها شامل یک ساختار ستاره ای با شش بازو می باشد که می تواند با مواد دارویی که در داخل بسته بندی شده و در یک پوشش صاف قرار گرفته است بارگیری کند. پس از این که کپسول بلعیده می شود، بازوها باز می شوند و به تدریج محموله خود را آزاد می کنند.

در یک مطالعه قبلی، محققان کشف کرده بودند که این کپسول ها تا دو هفته می توانند در معده باقی بمانند، به تدریج مواد منورکتین دارویی مالاریا را آزاد کنند، بعد از آن محققان تصمیم گرفتند که کپسول را برای عرضه داروهای ضد ایدز آماده کنند.

در نسخه اصلی، شکل کل ستاره از یک پلیمر ساخته شده است که هم پشتیبانی ساختاری را فراهم می کند و هم حمل بار مواد دارویی را تامین می کند. این باعث شد که کپسول های جدیدی تولید شود که مواد دارویی را با سرعت های متفاوت منتشر می کنند، زیرا هر گونه تغییر در ترکیب پلیمر ممکن است باعث ایجاد یکپارچگی ساختاری کپسول شود.

برای غلبه بر آن محققان نسخه جدیدی را طراحی کردند که در آن ستون فقرات ساختار ستاره همچنان یک پلیمر قوی است اما هر یک از شش بازو میتواند با یک پلیمر با بارگذاری متفاوتی پر شود. این باعث می شود که یک کپسول تولید شود که مواد دارویی را با نرخ های مختلف آزاد کند."به طریقی، این همانند قرار دادن یک جعبه کپسول در یک کپسول است. اکنون تراسسو می گوید: جعبه های هر روز هفته را داخل یک کپسول قرار می دهد.

آزمایشات در خوک ها نشان داد که کپسول ها قادر به عملکرد موفقی در معده بوده و در طی یک هفته سه دارو HIV متفاوت را منتشر می کنند. کپسول ها به طوری طراحی شده اند که پس از آزاد سازی تمام داروها به قطعات کوچکتر تبدیل شده که می توانند از طریق دستگاه گوارش عبور کنند.

جلوگیری از عفونت

محققان با همکاری موسسه مدل سازی بیماری در Bellevue، واشنگتن، سعی کردند پیش بینی کنند که دارو هفتگی چگونه می تواند بر پیشگیری از عفونت های HIV تاثیر بگذارد. آنها برآورد کرده اند که تبدیل دوز روزانه به یک دوز هفتگی می تواند اثربخشی درمان پیشگیرانه ایدز را با حدود 20 درصد بهبود بخشید. هنگامی که این رقم در یک مدل کامپیوتری انتقالHIV در آفریقای جنوبی گنجانده شد، این مدل نشان داد که در طول 20 سال آینده می توان از 200،000 تا 800،000 عفونت جدید جلوگیری کرد.

آنتونی فوشی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، که بخشی از این تحقیقات را تامین می کند، می گوید: "یک دستورالعمل دهانی طولانی مدت، کمتر تهاجمی می تواند یکی از مهمترین بخش های زرادخانه آینده ما برای جلوگیری از همه گیری اچ آی وی / ایدز باشد"

فوشی می گوید: "پیشرفت قابل ملاحظه ای صورت گرفته است پیشرفت درمانهای ضد رتروویروسی افراد را قادر ساخته که با ویروس HIV برای رسیدن به عمر طبیعی و کاهش خطر ابتلا به HIV زندگی کنند، با این حال، عدم تبعیت از درمان یک بار در روز برای افراد آلوده و پیشگیری از پیش آگهی (PrEP) برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به عفونت نیستند، یک چالش کلیدی باقی مانده بود. ابزارهای جدید و پیشرفته برای درمان و پیشگیری از ایدز، همراه با اجرای وسیع رویکرد های جدید، برای پایان دادن به بیماری همه گیر HIV لازم است که ما آن را کشف کنیم. مطالعاتی مانند این مطالعه به ما کمک می کند تا به دستیابی به این هدف نزدیک تر شویم ".

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری علم وفناوری، تاریخ انتشار22دی96،کدخبر: 50365 ، www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین