پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
سخنگوی وزارت کشوردر خصوص استیضاح وزیر کشور از سوی نمایندگان مجلس گفت: نگاه ما یک نگاه مبتنی بر قانون و موضع ما استقبال از تحقق قانون اساسی و تعامل با دستگاه‌های قانونی است.

شعارسال : سیّد سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور روز شنبه 23 دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت دواردهم از سوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ما به تعامل یک نگاه مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و موضع ما استقبال از تحقق قانون اساسی و تعامل با دستگاه‌های قانونی است.

وی در ادامه به اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: قوای سه گانه طبق این اصل ایجاد شده و در حال فعالیت هستند که نحوه تعاملات شفاف شده است و ما معتقدیم بر اساس احکام مندرج در قوانین عادی قانون اساسی این تعاملات باید اتفاق بیافتد.

سامانی بیان داشت: مواردی از قبیل تذکر،سوال از وزرا و یا استیضاح به معنای ارائه توضیحات است که ما از این موضوع استقبال می کنیم. از این حیث که قانون گذار فرصت هایی ایجاد کرده تا نمایندگان ملت بتوانند خواسته ها و مطالبات مردم را از دستگاه های اجرایی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی و ارائه توضیحات به وکلای ملت هستند گفت: در تمامی مواردی که وزیر کشور تا کنون مورد سوال و موارد مشابه قرار گرفته است سعی شده تا با ارائه توضیحات کامل و جامع و بر پایه اقناعی باشد و از هر حیث نمایندگان در جریان مسائل و تصمیمات وضع شده در وزارت کشور قرار گیرند.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از مواردی که در طرح استیضاح وزیر کشور به امضای نمایندگان رسیده است عدم تعامل وزیر با نمایندگان ملت است تصریح کرد: موارد مختلفی از جمله زلزله های اخیر در کشور و عملکرد ستاد مدیریت بحران،نا آرامی های اخیر در کشور،ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... در خصوص استیضاح مطرح شده است و ما مکلف هستیم تا در چهارچوب ضوابط و قوانین روند اقدامات خود را ارائه کنیم.

سامانی در پایان اظهار کرد: ما از این تعاملات استقبال می کنیم ضمن آنکه آقای رحمانی فضلی جزو وزرایی هستند که رکورد بیشترین رفت و آمد را در مجلس دارند و معمولا با توجه به حساسیت های این وزارتخانه اغلب حضور وزیر در خانه ملت در دستور جلسات مجلس بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری – تحلیلی ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 23 دی 1396، کدخبر: 896318، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین