پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
مردمان روستای جوانمرد‌آباد دهگلان با بحران کمبود آب روبه‌رو هستند و متأسفانه آب آلوده مهمان ناخوانده سفره اهالی مردم این روستاست.

شعار سال: ارائه خدمات و تأمین زیرساخت‌های لازم با هدف افزایش رفاه و ایجاد رضایت‌مندی در بین مردم تنها را درمان حاشیه‌نشینی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها است اما وقتی مناطق روستایی همچون "روستای جوانمرد‌آباد" این شهرستان از داشتن حداقل امکانات همچون آب محروم باشند چه انتظار برای جلوگیری از مهاجرت چنین مناطقی می‌توانیم داشته باشیم.

متأسفانه برخی روستاهای شهرستان دهگلان همچون "روستای جوانمرد‌آباد" با کمبود آب یا بی‌آبی مواجه هستند و تاکنون مسئولان نیز هیچ اقدام عملیاتی برای رفع مشکلات این روستانشینان انجام نداده‌اند و پاسخ‌گویی‌های مسئولان با خود مردم و مشاهدات عینی  تناقض دارد بطوریکه مسئولان گفتند "قطعی آب در این روستا تنها در روزهای تابستان بوده است" اما خود مردم می‌گفتند در روزهای سرد دی‌ماه نیز آب این روستا به مدت چندین ساعت قطع بود.

انتظار مردم روستاهای شهرستان دهگلان از استاندار کردستان دستور ویژه وی به فرماندار شهرستان جهت حضور در منطقه و اتخاذ تدبیر لازم برای رفع مشکلات روستانشینان است تا بلکه مشکل مردم محروم این منطقه برطرف و از نعمت آب سالم بهره‌مند شوند.

روزانه در روستای "جوانمردآباد" فقط سه تا چهار ساعت آب داریم؛ تابستان‌ها اصلاً آب نداریم

امرود جوانمردی یکی از زنان اهالی روستای جوانمرد‌آباد دهگلان با بیان اینکه تابستان‌ها اصلاً آب نداریم، اظهار داشت: متأسفانه در روز شاید سه تا چهار ساعت آب داشته باشیم و مجبوریم در این بازه زمانی پخت و پز، شستشو و نظافت را انجام بدهیم.

روستای "جوانمردآباد" با کم‌آبی شدید روبه‌رو است

ناصر مبارکی یکی دیگر از اهالی روستای جوانمردآباد دهگلان اظهار داشت: از آنجاکه فصل تابستان فصل کشاورزی است و زن و مرد همه مشغول کشاورزی هستند طبیعتاً موقع برگشتن به منزل نیاز به استحمام دارند اما دریغ از یک قطره آب.

وی گفت: روستای "جوانمردآباد" روستای کم آبی نیست اما نمیدانم چرا به ما آب نمی‌رسد و واقعاً با کم‌آبی شدید روبه‌رو هستیم و در روزهای سرد دی‌ماه نیز آب این روستا به مدت چند ساعت قطع بود.

مردمان روستای جوانمرد‌آباد دهگلان "آب آلوده" استفاده می‌کنند

شریف جوانمردی یکی دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب روستایی دهگلان تانکر آب در اختیار ما قرار نمی‌دهد، اظهار کرد: اهالی این روستا مجبور بوده با موتور یا ماشین از چشمه‌هایی که در نقاط دوردست روستا قرار دارند برای رفع نیاز خود آب بیاورند.

وی با گله‌مندی از بخشداری بخش بلبان‌آباد گفت: متأسفانه بخشداری به فکر ما نیست و اگر این گونه پیش برود نصف مردم روستا به شهرها مهاجرت می‌کنند.

این روستانشین جوانمردآبادی دهگلان تصریح کرد: مردم روستا از آب چشمه برای رفع نیاز استفاده می‌کنند اما از آنجاکه چاه فاضلاب برخی خانه‌ها از روی این چشمه می‌گذرد آب آلوده است و بنا به اجبار، مجبور به استفاده از آن هستیم.

جوانمردی با اشاره به اینکه از سال 74 مدام وعده حفر چاه و تفکیک از مجتمع باشماق به مردم این روستا داده می‌شود، افزود: 22 سال است که با دادن وعده‌های پوچ و توخالی مردم را سرکار می‌گذارند و همچنان که می‌بینید مشکل به قوت خود باقیست.

پس از شنیدن اظهارات و مشکلات مردم روستای جوانمردآباد دهگلان به سراغ مسئولان روستایی و شهری رفتیم تا صحبت‌های آنان را نیز منعکس کنیم.

سپاه دهگلان برای رفع مشکل آب روستای جوانمرد‌آباد کمتر از 15 روز منبع آب احداث کرد

ناصر جوانمردی عضو شورای روستای جوانمردآباد دهگلان با اشاره به اقدامات سپاه در این روستا افزود: جهاد سازندگی سپاه شهرستان با مشاهده وضعیت کم آبی روستا در راستای محرومیت‌زدایی کمتر از 15 روز اقدام به احداث یک منبع آب کرد اما متاسفانه اداره آب و فاضلاب روستایی با گذشت چند ماه هیچ اقدامی در جهت پر کردن مخزن منبع انجام نداده‌اند.

هیچ اقدامی برای حفاری چاه جدید روستای جوانمرد‌آباد انجام نشده است

دهیار روستای جوانمردآباد دهگلان نیز در ادامه اظهار داشت: چاه آب این روستا با روستای "باشماق" مشترک است، که با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز حفاری یک حلقه چاه دیگر را دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: یک سال از دریافت مجوز حفاری گذشته و اعتبار آن نیز تخصیص داده شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رفع مشکل آب روستای جوانمرد‌آباد نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار است

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهگلان نیز با اشاره به وجود مشکل آب در روستای جوانمردآباد این شهرستان اظهار داشت: روستای جوانمردآباد جزو مجتمع باشماق بوده و توسط یک حلقه چاه تامین آب می‌شود.

فریدون میرزایی با بیان اینکه مجوز حفر یک حلقه چاه دریافت شده است، افزود: در سال آینده این پروژه به پیمانکار تحویل داده می‌شود تا آن را انجام دهد.

وی اجرای پروژه حفر چاه را منوط به تخصیص 100 درصدی اعتبار آن دانست و گفت: برای اجرای این طرح 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است که تاکنون 29 درصد آن تخصیص داده شده و در صورت تامین صد در صدی اعتبار می‌توانیم قول بدهیم که تابستان سال آینده مشکل آب در این روستا نداشته باشیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهگلان تصریح کرد: قطعی آب در این روستا تنها در روزهای تابستان و در روزهای سرد دی‌ماه نیز آب این روستا به مدت چند ساعت قطع بود.

میرزایی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر دلیل عدم راه‌اندازی منبع آب احداثی سپاه در این روستا برای رفع نیاز آب روستاییان افزود: در صورتیکه چاه حفر شود به اندازه خانوار روستا، آب داخل منبع ذخیره و در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 23 دی 96، کد مطلب: 1625788: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
بحران اب دیگه همه جایی شده واقعا خدا خودش باید رحم کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین