پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
استاندار البرز با اشاره به اینکه در موضوع اشتغال اتفاقات خوبی در استان اتفاق افتاده است، گفت: با تلاش صورت گرفته از سهم 33 هزار نفره تعریف شده برای استان 26 هزار نفر محقق شد به گونه ای که این رقم را ارتقاء داده و 45 هزار نفر تعریف کردیم.

شعار سال: محمدعلی نجفی روز شنبه در مراسم افتتاح سامانه دریافت مجوز کسب و کار (دادور) دراستانداری البرز، افزود: البرز جزو 5 استان اول کشور در موضوع بیکاری بود اما شرایط اشتغال در تابستان و پاییز امسال ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد روان سازی فرایند تولید و ایجاد اشتغال توسط سرمایه گذار است، اظهار داشت: البرز استانی مهاجرپذیر است و هر چقدر اشتغال ایجاد شود، استان همچنان نیاز دارد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: با دیپلماسی ایران تعلیق تحریم های هسته ای امضا شد و پس از برجام با توجه به اقدامات صورت گرفته، تعاملات اقتصادی افزایش چشمگیری پیدا کرد و اعتبارات میلیارد یورویی وارد کشور شد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که متقاضیان در خصوص دریافت مجوزها داشتند، بروکراسی پیچیده اداری بود که این روند به اندازه ای زمان بر بود که مهلت قانونی مجوز به پایان رسیده و سرمایه گذار با مشکل مواجه می شد.

نجفی افزود: در چنین فضایی سرمایه گذار با مشکلاتی مواجه می شد که در نهایت تصمیم به خروج سرمایه از کشور می گرفت.

استاندار البرز با اشاره به دستور رییس جمهوری مبنی بر ایجاد میز خدمت، خاطرنشان کرد:این استان اهتمام ویژه ای درارتقاء فضای کسب وکار داشته و جلسات و شوراهایی با اعمال برنامه هایی به صورت مستمر تشکیل شده است.

وی گفت: باید مجوزهای زائد حذف شود و حداکثر یک هفته همه باید وارد سامانه دادور شوند و اگر دستگاهی وارد نشود، باید آسیب شناسی صورت گیرد.

نجفی با اشاره به لزوم همراهی تمامی دستگاه های استان در راستای تحقق و راه اندازی سریع سامانه دادور، افزود: تاکنون 97 کاربر آماده به کار شده اند که در صورت نیاز بیشتر می شود.

استاندار البرز به اهمیت برنامه ریزی برای بهبود فضای کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در فضای اقتصادی و سیاسی ویژه ای آغاز به کار کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز نیز در این مراسم گفت: امروز راه اندازی اولیه یکی از 4 سامانه مربوط به این موضوع به صورت مانور انجام می گیرد و 90 کاربر استقرار پیدا کرده اند.

ابوالفضل فلاح با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی اقتصاد کشور، ایجاد محیط کسب و کار است، گفت: دولت تدبیر و امید موضوع بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار دارد و به طور جدی پیگیری می کند.

وی ادامه داد: صدور مجوزها و الکترونیکی کردن این امر از مباحثی است که در برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 23دی 96، کدمطلب:82793958، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
تو یک خبری خوندم که البرز تو زمنیه اشتغال و تولید رتبه اول رو داره واقعا درسته؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین