پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
فرماندار کوهبنان با اشاره به وجود ۲۵۰ بنای شناخته شده میراثی در شهرستان کوهبنان گفت: زلزله به آثار تاریخی کوهبنان آسیب وارد کرد که با سفر معاون میراث فرهنگی کشور اعتبار خوبی برای احیای این آثار تاریخی در نظر گرفته شد.

شعارسال: محمدرضا مهدلو در کوهبنان با اشاره به وجود 250 بنای شناخته شده در میراث فرهنگی کوهبنان اظهار داشت: از این تعداد 50 اثر ثبت و 37 بنا به طور رسمی ثبت شده‌اند.

فرماندار شهرستان کوهبنان با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد کشور گفت: بعضی از میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان و سازه‌های آنها در کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری 30 آذرماه در شهرستان کوهبنان و خسارت زیادی که به ساختمان‌های فرسوده و ابنیه قدیمی این شهرستان وارد کرد خاطر نشان کرد: بر اثر این زلزله به بعضی از بناهای شهرستان از جمله خانه آل‌طه، آستان خواجه خضر، قلعه خانمکان و ... خسارت دیده‌اند و با سفر معاون میراث فرهنگی کشور اعتبار خوبی برای احیاء این آثار تاریخی در نظر گرفته شد.

مهدلو با اشاره به اینکه بیشتر اماکن تاریخی این شهرستان چند منظوره هستند بیان کرد: فضای تاریخی، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری در آثار تاریخی این شهرستان در کنار هم وجود داشته و این خود برای جذب گردشگر خارجی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه این امکان باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد افزود: این اماکن باید از تملک میراث فرهنگی خارج شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه در راستا ورود بخش خصوصی در صنعت گردشگری شهرستان کوهبنان اقداما خوبی انجام شده تصریح کرد: در حال حاضرمجوز 20 ساله اجاره این اماکن از میراث فرهنگی گرفته شده و برای حل این معزل گام اساسی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 7 واحد بوم‌گردی در این شهرستان راه‌اندازی شده است گفت : این واحدهای بوم‌گردی می‌توانند جاذبه‌های قدرتمندی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی این شهرستان فراهم کنند.

مهدلو با بیان اینکه این واحدها جهت اقامت و پذیرایی گردشگران و با دارا بودن شرایط خاص در حال فعالیت هستند خاطر نشان کرد: تعدادی از این خانه‌های بوم‌گردی در زلزله 30 آذر ماه در کوهبنان خسارت دیدند که باید نسبت به مقاوم‌سازی این خانه‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل گردشگری کوهبنان بسیار بالا است عنوان کرد: باید توجه بیشتری به جاده‌های مواصلاتی شهرستان کوهبنان شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل جاده‌های این شهرستان در دست بررسی است و مشکل تردد در کوهبنان حل خواهد شد گفت: باید در بحث راهنمای گردشگران به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان توجه بیشتری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 دی 96، کد خبر:1627260 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین