پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
‌مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت ساکن در حاشیه شهرهای استان 441 هزار و625 نفر است و حاشیه‌نشین‌ها 41 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را در اختیار دارند.

شعارسال: ‌مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت ساکن در حاشیه شهرهای استان 441 هزار و625 نفر است و حاشیه‌نشین‌ها 41 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را در اختیار دارند.

‌مسعود مالکی در مجمع توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی استان بیان کرد: زاهدان با 258 هزار و 780 نفر جمعیت حاشیه نشینی استان یعنی 44 درصد، زابل 45 درصد، چابهار 50، کنارک 45 و ایرانشهر 23 درصد حاشیه نشینی را در خود جای داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: با وجود خدمات ارائه شده در این مناطق، هنوز مردم با کاستی هایی مواجه هستند که در صورت رفع نشدن آن با مشکل روبه رو خواهیم شد، نبود شغل پایدار و مهارت، وجود مشاغل کاذب، ساخت و سازهای غیر مجاز، رعایت نشدن استانداردها، افزایش بی سوادی و انگیزه نداشتن مسئولان برای ارائه خدمات شهری در این نقاط، پایین بودن سطح بهداشت، نبود سرویس حمل و نقل شهری مناسب و مراکز مهارت آموزی و فنی و حرفه ای، توزیع آب بی کیفیت، کمبود مدارس به ویژه دخترانه و کمبود امکانات درمانی و ورزشی، نبود مراکز ترک اعتیاد و تفریحی، کمبود روشنایی و بالا رفتن سرقت‌ها در این نقاط از جمله مشکلاتی است که در این مناطق وجود دارد.

مالکی خاطرنشان کرد: نبود شغل و برخی مشکلات دیگر سبب شده است تا روند مهاجرت روستاییان به شهرها، گسترش پیدا کند و حاشیه نشینی شکل بگیرد، برای رفع این معضل در پنج شهر استان ستاد بازیابی استانی با کمک بسیج و دستگاه‌های مربوطه تشکیل و پنج هزار و 900هکتار از اراضی سکونت های غیررسمی شناسایی شد که سه هزار هکتار آن مصوب و 2 هزار و900 هکتار در بافت قدیمی بود، 77 محله قدیمی هم شناسایی شد که از این تعداد اجرای طرح توانمندسازی در 25 محله به عنوان هدف در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نوع حاشیه نشینی در شهرها از نظر سبک زندگی متفاوت است و پایین بودن خدمات ارائه شده و سبک زندگی آن‌ها از ویژگی‌های این محلات است که این موضوع می‌تواند در افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی داشته باشند.

*‌34 درصد از جمعیت مناطق حاشیه نشین استان از اهالی سیستان و بلوچستان نیستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها تفاوت اساسی دارد و 34 درصد از جمعیت ساکن در این مناطق از اهالی استان نیستند.

سردار حسین معروفی در اجلاسیه عمومی مجمع بسیج استان با محوریت مناطق حاشیه نشین بر برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با اعتیاد، مفاسد اجتماعی، ناامنی، بهداشت و ... در مناطق حاشیه‌نشین استان تاکید کرد.

سردار معروفی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم حاشیه نشین مربوط به حوزه سلامت و کمبود امکانات بهداشتی است، البته این وضعیت در شهرهایی که با مشکل حاشیه نشینی مواجه هستند، متفاوت است و باید نسخه متفاوتی برای رفع مشکلات آن پیچید.

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: برای رفع مشکلات حاشیه نشینی نیازمند طرح‌های درازمدت هستیم و باید شیب ملایمی برای رفع مشکلات این محلات تعریف شود و به اجرا درآید، برای اجرای طرح توانمندسازی حاشیه نشینی شهرها از خود مردم این مناطق نیز به عنوان نیروی کار استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات امروز جامعه بر عهده همه مسئولان است و نباید اجازه دهیم مطالبات مردم نادیده گرفته شود، برای تحقق اهداف این مجمع و برطرف ساختن حاشیه نشینی از استان ابتدا باید بانک اطلاعاتی دقیق تهیه و سپس بر اساس آن اقدام شود تا با توجه به اطلاعات دقیق بتوان بهتر عمل کرد.

وی گفت: چنان چه می‌خواهیم مشکل حاشیه نشینی برای همیشه رفع شود باید از شعار دادن بپرهیزیم، ابتدا مسئولان دولتی جلوی توسعه و گسترش حاشیه نشینی را بگیرند و خط حاشیه نشینی مشخص شود تا با مدیریت یکپارچه و درست بر مشکلات این مناطق فائق آییم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1396، کدخبر: 96102513053، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
فقر مردم رو ناچار به حاشیه نشینی میکنه
ا.ح75
مهسا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
آمار بسیار نگران کننده ای است امیدواریم مسئولین اقدامات مفیدی جهت ساماندهی آن ها انجام دهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین