پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست دلایل افزایش گوگرد در تهران را با وجود توزیع سوخت یورو 4 تشریح کرد.

شعارسال: شینا انصاری درخصوص پایش سوخت مصرفی در تهران گفت: نمونه‌برداری از سوخت مصرفی در تهران و کلان‌شهرهای دیگر به طور مستمر انجام می‌شود. نتایج پایش از اواخر مهرماه سال جاری در تهران و کرج از منظر بَنزَن و آروماتیک‌های موجود در سوخت مصرفی نشان می‌دهد که این میزان در حد استاندارد بوده اما میزان گوگرد در برخی نمونه‌ها، بیش از حد مجاز بوده است. همچنین از هفته ابتدایی آبان ماه ضمن آزمایش بنزن و آروماتیک‌ها بحث اندازه‌گیری گوگرد را هم مدنظر قرار داده‌ایم.

به گفته وی، میزان بَنزَن و آروماتیک‌های موجود در جایگاه‌های کلان‌شهرها تقریباً در حد استاندارد است و این میزان فقط در بعضی موارد و در برخی شهرها بالاتر از حد استاندارد بوده است اما این روند نسبت به گذشته که میزان بَنزَن چند برابر استاندارد بوده تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

انصاری درپاسخ به این پرسش که چرا با وجود توزیع سوخت یورو4 میزان گوگرد در تهران بالاتر از حد استاندارد است، گفت: اندازه‌گیری‌ها در تمام استان تهران بوده و ممکن است مشکلات ناشی از بالاتر بودن گوگردها از حد استاندارد به شهرستان‌های استان تهران مربوط شود. نمونه‌ها از جايگاه‌های عرضه سوخت گرفته می‌شود که بسیاری از نمونه‌ها استاندارد و برخی نمونه‌ها نیز بالاتر از حد استاندارد بوده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در پایش‌هایی که صورت گرفته، سوخت توزیعی در شهر مشهد از نظر بررسی آروماتیک‌ها و بَنزَن‌‌‌ در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشترین تفاوت را با استاندارد داشته است و شهر اراک از نظر آروماتیک‌ها و بَنزَن بهترین و استاندارد‌ترین سوخت را داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی سلامت نیوز ، تاریخ انتشار: 26 دی 1396 ، کدخبر: 235342 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین