پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
وزیر ورزش و جوانان گفت: در صورتی که بخواهیم خیلی خوشبینانه، عملکرد ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۶ ریو را پیش‌بینی کنیم، فکر می‌کنیم هفت تا هشت مدال کسب می‌ کنیم.

شعار سال: محمود گودرزیدر گفتگوبا برنامه ورزش و مردم گفت: برای بازی‌ های المپیک ۲۰۱۶ ستادی تشکیل شده که عملکرد فدراسیون‌ ها را رصد می‌کند. خوشبختانه تا به این لحظه ۳۳ سهمیه کسب کردیم که ۲۷ تای آن مربوط به آقایان است و ۶ سهمیه مربوط به بانوان است. امیدواریم تا سال آینده به حد نصاب دوره قبل برسیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:پیشنهادهای فراوانی برای اعزام‌به رقابت‌های برون‌ مرزی به دستمان رسیده که با آن موافقت شده و شرایط اعزام فراهم شده است. برای فدراسیون‌ها ۸۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌ بینی شده است؛ ضمن اینکه در سال ۹۵ که در واقع سال المپیک است، دولت مبلغ قابل توجهی را برای المپیک لحاظ کرده است و به نظر می‌آید که محدودیت‌ها کمتر شود.

گودرزی تصریح کرد: عزیزان ما در بخش پارالمپیک هم فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند چون این بخش از ورزش کشور از حیث کمیت در جایگاه بالاتری قرار دارد. تلاش می‌کنیم که حقوق این بخش از ورزش دراین اعتبارات ضایع نشود.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از اعتبار سال آینده به المپیک اختصاص پیدا می‌کند اما این به این معنی نیست که از فدراسیون‌ها کم بگذاریم و با کمک حامیان مالی و خیرین سعی می‌کنیم که نگذاریم فدراسیون‌ها دچار کمبود شوند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: جناب رئیس‌جمهور برای تجلیل ورزشکاران در اسفند ماه موافقت خود را اعلام کرده اند.

گودرزی در خصوص پیش‌ بینی عملکرد مدال‌ آوری ایران در ریو ۲۰۱۶ گفت: چنانچه بخواهیم بر اساس نرخ روند دوره‌های گذشته مدال کسب کنیم، با احتساب ۱۲ مدالی که در المپیک لندن با جهش چشمگیر کسب شده، نرخ مدال‌آوری ما در هر دوره ۴/۵ مدال بوده اما بدون احتساب المپیک سال ۲۰۱۲، ورزش ما ۳/۵ مدال کسب کرده‌ است. با این حساب با نگاه علمی می‌توان گفت که عدد ۴/۵ قابل تکرار است؛ ضمن اینکه اگر بخواهیم به این موضوع خوش‌بینانه نگاه کنیم، تا ۶ مدال هم می‌توانیم کسب کنیم و اگر بخواهیم خیلی خوش‌بینانه فکر کنیم تا هفت و هشت مدال هم می‌توانیم کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در خیلی از رشته‌ ها اتفاقات و تغییراتی رخ می‌دهد؛ به عنوان مثال ممکن است یک کشتی‌ گیر سر وزن نرسد و یا آسیب‌ دیدگی داشته باشد که این باعث می‌شود اعداد دچار نوسان شوند، ضمن اینکه نباید خوش‌بینی زیاد ایجاد کنیم؛ باید صحبت‌هایی منطبق با عقل مطرح کنیم و واقع‌نگر باشیم. با این حال همه اینها مانع از تلاش برای کسب مدال نخواهد بود.

گودرزی در ارتباط با انتخاباتفدراسیون فوتبال و اینکه مهلت قانونی علی کفاشیان ۱۵ اسفندماه به پایان می رسد، گفت: طبق قانون هر فدراسیونی که دوره اش تمام شود باید از سوی سرپرست اداره شود که فدراسیون فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. البته این موضوع در اساسنامه مغفول مانده و لحاظ نشده اما ما در این خصوص به عرف نگاه می کنیم. قوانین جمهوری اسلامی نفی قوانین دیگر کشورها نیست. بین اساسنامه ما و اساسنامه های فدراسیون های جهانی تعارضی وجود ندارد. در این خصوص هر وقت به انتخابات نزدیک شویم تصمیمگیری می کنیم.

وزیرورزش و جوانان در ارتباط با وضعیت پرسپولیسو استقلال اظهار کرد: تا پیش از این دو تیم پرسپولیس و استقلال بدهی انباشته داشتند و از سنواتگذشته ۷۵ میلیارد بدهی روی دست این تیم ها مانده بود. در سال ۹۴ پرسپولیس متقاضی پول نبوده و استقلال هم۲۵ میلیارد تومان درآمدزایی داشته است. علاقمندان و کسانی که دلشان برای این دو تیم می تپد، کمک کنند.

وی در ارتباط با گزارش اصل ۹۰ گفت: ما هم این گزارش را شنیده ایم و از این بابت خشنود نیستیم. نباید در ورزش ما مفسده وجود داشته باشد چراکه از ابتدا هم شعار ما ورزش پاک بوده است. بازرسی های متعددی در حال انجام است و تا به حال فدراسیون ها سه بار مورد ارزیابی واقع شده اند. ضمن اینکه این گزارش به مدیریت دوره قبل مربوط می شده است. امیدواریم پس از انتشار، به قوه قضاییه ارجاع شود تا پس از رسیدگی، سره از ناسره جدا شود. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر به این باور برسیم که تخلفیصورت گرفته باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود.مطمئنا اگر فسادی وجود داشته باشد که مستند و مکتوب بوده نه صرفا در راستای مسائل سیاسی، آن را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد تا فوتبال‌ مان پاک شود.

گودرزی در ارتباط با دو تابعیتها در ورزش گفت: افرادی که دارای دوتابعیت هستند نباید در مشاغل حساس حضور داشته باشند. ما این موضوع را بخشنامه کرده ایم و خیلی ها به آن رسیدگی کرده اند و دیگران هم باید تمکین کنند. این امر شدنی است.

وی در ارتباط با پروژه های ناتمام ورزشی گفت: در بدو ورود بیش از ۴۳۰۰ پروژه ناتمام داشتیم که ما در سال ۹۳ چیزی حدود ۴۵۰ پروژه و تا پایانسال جاری هم ۵۵۰ پروژه را به اتمام میرسانیم که در مجموع می شود هزار پروژه. در این بین پروژه های فانتزی و فاخر از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سمنان را داشتیم که با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح خواهد شد. برای تکمیل این پروژه ها بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار لازم است که ما با ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان و با واگذاری به بخش خصوص و کمک خیرین و ماده ۱۸۸ توانسته ایم این تعداد از پروژه ها را به اتمام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه چه نمره ای در سال جاری به عملکرد وزارتورزش می دهد، گفت: ما درسال ۹۳ در بین موسسات و وزارتخانه ها در جایگاه سوم قرار داشتیم اما در سال جاری هفتم یا هشتم شدیم که باید بگویم محدودیت های مالی باعث شد تا حد زیادی نتوانیم ماموریت های خود را به انجام برسانیم. در سال جاری بیشتر هدفمان این بود که تعهدی ایجاد نکینم و بتوانیم بدهی ها را بازپرداخت کنیم.

*شما برای سال ۹۵ چه آرزویی دارید؟

محمود گودرزی در پاسخ به این سوال گفت: ابتدااینکه مردم به ورزش روی بیاورند تا از مشکلات فاصله بگیرند. دوم اینکه قهرمانان ما بتوانند در ریو سربلند باشند. کشور ما کشوری زنده و پویا است. آرزوی ما در سال ۹۵ این است که تلاش ورزشکلاران، مربیان، سرپرستان، فدراسیون ها و همکارن مندر وزارت ورزش به بار بنشیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر گیلان، تاریخ انتشار 16 بهمن 1394، کد مطلب: 95519: www. asrguilan.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین