پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
دکتر اسحاق جهانگیری صبح دیروز در بیست و سومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، جان باختن 32 نفر از فرزندان عزیز کشورمان در آب های ساحلی چین و ژاپن را تسلیت گفت و افزود: این عزیزان در حال خدمت به کشور آن هم خدمات بسیار مهم، سخت و طاقت فرسا بودند.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، جهانگیری افزود: دریانوردان عزیز کشور گاهی اوقات هفته‌ها و ماه‌ها از خانواده هایشان دور هستند و برای حمل و نقل کالاها و صادرات و واردات کشور در اقیانوس‌ها در حال رفت و آمد هستند.
وی ادامه داد: این واقعه تلخ حادثه‌ای غیره منتظره بود و در نخستین برخورد نفتکش، انفجار عظیمی به وجود آمد و من شخصاً در نخستین لحظه‌های دریافت این خبر ناگوار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین تماس گرفتم و اعلام کردم آنچه در توان جمهوری اسلامی ایران است به‌ کار گرفته شود تا از امکانات کشور چین برای نجات این عزیزان استفاده شود.
دکتر جهانگیری افزود: البته وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که از همه کشورهایی که می‌توانستند کمک کنند، درخواست کمک شده است.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود آنکه از نظر کارشناسی گفته می‌شد که با انتشار گازهای سمی ناشی از این انفجار امید زنده ماندن دریانوردان کشورمان وجود ندارد، نخواستیم که امیدمان را حتی برای دسترسی به پیکرهای پاک این عزیزان قطع کنیم اما پس از تلاش‌هایی که انجام شده متأسفانه کشتی غرق شد و به پیکرهایشان نیز دست پیدا نکردیم.
وی افزود: به خانواده‌های این عزیزان که شهدای خدمت ایران و جمهوری اسلامی ایران هستند و نیز به ملت ایران این واقعه تلخ را تسلیت می‌گویم.
دکتر جهانگیری در ادامه سخنان خود تولید علم و فناوری را یکی از راهبردهای اصلی کشور دانست و گفت: با اتخاذ این راهبرد در سال های اخیر دانشمندان کشور به صحنه آمدند و رتبه ایران را در تولید علم و فناوری بالا بردند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه همه سیاست‌های توسعه‌ای کشور زمانی موفق خواهد بود که به توسعه علم و فناوری متکی باشد، اظهار داشت: اداره کشور از طریق فروش منابع طبیعی دشوار است و در سال های آینده غیرممکن خواهد بود. باید به روش‌های دیگر رو آوریم که یکی از مهم‌ترین روش‌ها اتکا به مغز دانشمندان و نیروی انسانی کشور است.
دکتر جهانگیری با قدردانی از مسئولان برگزار‌کننده جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جشنواره در طول سال های گذشته از اعتبار و مرجعیت علمی ممتازی برخوردار شده و هر سال به صورت منظم برگزار شده است.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش پزشکی ایران به نقطه‌ای رسیده که هر ایرانی و هر مسئولی به آن افتخار می‌کند. زمانی یکی از دغدغه‌های کشور این بود که بیماران کلیوی و سایر بیماران را به خارج از کشور اعزام کنیم اما امروز توانمندی پزشکی ایران به نقطه‌ای رسیده که بسیاری از بیماران کشورهای منطقه ترجیح می‌دهند برای درمان به مراکز پزشکی ایران مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: این طرح در شرایطی اجرا شد که کشور در شرایط تحریم و محدودیت منابع مالی قرار داشت اما با اتکا به توانمندی و فرصت‌های موجود در کشور این طرح در دستور کار قرار گرفت و دستاوردهای خوبی همچون رضایت مندی مردم و کاهش هزینه‌های درمان را به همراه داشت و در قالب این طرح بسیاری از پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور یافتند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: در یکی دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت منابع مالی دریافتی برخی فعالان عرصه پزشکی با تأخیرهای طولانی روبه‌رو شد اما دولت به این موضوع توجه ویژه دارد و طرح تحول سلامت همواره از اولویت‌های دولت خواهد بود.
معاون اول رییس جمهوری طرح تحول سلامت را کاری بزرگ و پراهمیت دانست و با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند ریسک و شجاعت در تصمیم گیری بود، گفت: اطمینان می‌دهم که طرح تحول سلامت به هیچ وجه از دستور کار دولت خارج نخواهد شد و جزو اولویت‌های دولت خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه، دولت، نظام و کشور ما امروز با مسائل و تنگناهای مختلفی روبه‌روست، ‌تصریح کرد: البته فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار کشور قرار دارد که اگر بخوبی از این فرصت‌ها استفاده کنیم می‌توانیم از تنگناهای موجود عبور کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها و بخصوص رئیس جمهوری فعلی این کشور که مردم امریکا می‌گویند به‌دلیل تعادل نداشتن باید به مراکز درمانی مراجعه کند، در یک سال گذشته فشارهای متعددی را با هماهنگی صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عرب علیه ملت ایران وارد کردند اما به فضل الهی تاکنون در تمامی این اقدامات شکست خورده‌اند و آخرین اقدام آنها این بود که تصمیم گرفتند موضوع نارضایتی و اعتراض‌های برخی از مردم کشور را به شورای امنیت ببرند و این در حالی است که ده‌ها برابر این تظاهرات و جمعیت‌ها در امریکا و کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد که البته امری طبیعی است اما اصلاً در سطح بین‌المللی مطرح نمی‌شود.
دکتر جهانگیری افزود: در شورای امنیت سازمان ملل 14 عضو شورا ازجمله اعضای دائم اروپایی و غیراروپایی در خصوص این موضوع صحبت کردند و جلسه را علیه امریکا ادامه دادند که چرا چنین موضوعی را به شورای امنیت آورده است.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه امریکا تلاش می‌کند فضای ایران را ناامن و نامطمئن جلوه دهد، افزود: آنها می‌دانند مسأله اصلی ملت ایران بیکاری و مسائل معیشتی است و راه حل بیکاری و رشد اقتصادی کشور هم ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در کشور است تا از این طریق سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی صورت گیرد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بیش از آنکه به منابع مادی نیاز داشته باشند نیازمند فضای آرام و با ثبات هستند.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه سالانه باید 65 میلیارد دلار منابع خارجی جذب کشور شود و امریکا می‌خواهد زهر خود را بریزد و اوج خباثت خود را نشان دهد و می‌گوید اگرچه آن را امضا می‌کنم اما ایران کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری نیست.
معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه راه حل مسائل کشور وحدت، انسجام و راه‌اندازی گفت‌و‌گوی ملی است، گفت: هیچ جریانی قادر نیست جریان دیگر را حذف کند زیرا وقتی که یک فرد حذف شود فرد دیگری از آن جریان جای او می‌ایستد. عقل حکم می‌کند که همه دست به دست هم دهیم چرا که وقت برای پرداختن به گله‌ها، مشکلات و نقدها زیاد است اما در حال حاضر نیازمند نمایش وحدت و انسجام بزرگ در داخل کشور هستیم.
قدردانی وزیر بهداشت از محققان
در ادامه این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز تأسف از فوت هموطنانمان در کشتی نفتکش افزود: در حالی هموطنان ما در این حادثه جان باختند که میزان تلفات کشور در تصادفات 1.5 برابر این میزان است، ضمن آنکه ما تلفاتی را بر اثر آلودگی‌های هوا و نزاع‌های خیابانی داریم.
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه ایران در علم و فناوری یکی از مهم‌ترین محورهای مطرح است، ادامه داد: ولی متأسفانه در عمل، کمتر برای حوزه‌های پژوهش و تحقیقات هزینه کردیم و با وجود اینکه در اسناد بالادستی کشور که مهم‌ترین آن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم‌انقلاب بوده است و باید دو درصد از اعتبارات کشور در امر پژوهش هزینه شود، ولی در عمل این میزان کمتر از حد مصوبات است.
وزیر بهداشت با انتقاد از کمبود اختصاص اعتبارات پژوهشی در کشور اضافه کرد: با توجه به آمارهای منتشر شده، از همه محققان به‌خاطر تعصب ملی و علاقه‌مندی به پیشرفت کشور تشکر می‌کنم، چرا که این محققان تلاش‌های زیادی را برای اعتلای کشور انجام داده‌اند.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهوری از نفرات برگزیده بیست و سومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی قدردانی شد.

جهانگیری : طرح سلامت در شرایطی اجرا شد که کشور در شرایط تحریم و محدودیت منابع مالی قرار داشت اما با اتکا به توانمندی و فرصت‌های موجود در کشور این طرح در دستور کار قرار گرفت و دستاوردهای خوبی همچون رضایت مندی مردم و کاهش هزینه‌های درمان را به همراه داشت و در قالب این طرح بسیاری از پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور یافتند.
هیچ جریانی قادر نیست جریان دیگر را حذف کند زیرا وقتی که یک فرد حذف شود فرد دیگری از آن جریان جای او می‌ایستد. عقل حکم می‌کند که همه دست به دست هم دهیم چرا که وقت برای پرداختن به گله‌ها، مشکلات و نقدها زیاد است اما در حال حاضر نیازمند نمایش وحدت و انسجام بزرگ در داخل کشور هستیم.
قاضی زاده هاشمی : با توجه به آمارهای منتشر شده، از همه محققان به‌خاطر تعصب ملی و علاقه‌مندی به پیشرفت کشور تشکر می‌کنم، چرا که این محققان تلاش‌های زیادی برای اعتلای کشور انجام داده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 454336


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
ایران به وسیله علمی که در زمینه درمان و پزشکی دارد میتواند به قطب پزشکی اسیا تبدیل شود که خود درامد زایی خیلی خوبی را برای بخش سلامت در پی خواهد داشت
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین