پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
شهرستانهای سردشت و پیرانشهر با دارا بودن مرز مشترک بالای 200 کیلومتر با کردستان عراق،بیشترین مبادلات استان آذربایجان غربی با اربیل و سلیمانیه را انجام می دهد،اما متاسفانه نگاه چندان مناسبی نسبت به آن صورت نمی گیرد.

شعار سال:رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خانه ملت اظهار کرد: دولت برخلاف قول خود،نامی از پیرانشهر در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی نیاورده بود.

صبح روز دوشنبه ۵ بهمن ماه لایحه مناطق آزاد تجاری چند شهر کشور به صحن علنی آمد و نمایندگان مجلس کلیات این لایحه را به تصویب نرساندند.به همین خاطر طی فرایند بحث بر سر تصویب لایحه، مشاجره و درگیری لفظی بین رسول خضری نماینده مردم شهرهای سردشت و پیرانشهر و ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی انجام گرفت و خضری اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان داد.

وی در این خصوص در گفتگو با کردپرس خاطر نشان کرد:در ماه های گذشته رایزنیهای فراوانی با نهادهای مسئول و مرتبط با مناطق آزاد تجاری و صنعتی انجام گرفته بود و طی بازدیدی که ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس مجلس، وزرای اقتصاد، صنعت و کشارزی از مرزهای پیرانشهر داشتند به وجود پتانسیل بالای صادرات از این منطقه تاکید کردند.

وی تصریح کرد:شهرستانهای سردشت و پیرانشهر با دارا بودن مرز مشترک بالای ۲۰۰ کیلومتر با کردستان عراق،بیشترین مبادلات استان آذربایجان غربی با اربیل و سلیمانیه را انجام می دهد،اما متاسفانه نگاه چندان مناسبی نسبت به آن صورت نمی گیرد.

وی افزود:دلیل ایجاد مناطق آزاد صادرات و جذب سرمایه‌های خارجی است، اما به نظر می‌رسد برخی ها به دنبال ایجاد مناطقی برای واردات بیشتر و سود بیشتر برای خود هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اذعان کرد: تعجب برانگیز است که در لایحه ایجاد مناطق تجاری صنعتی، مکان‌هایی در نظر گرفته شده که تا عمق ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتری داخل کشور پیش رفته‌اند و این امر عملا به خالی شدن مناطق مرزی از سکنه کمک می‌کند.

خضری بیان کرد: زمانی که نزد ترکان در صحن علنی رفتم و از وی پیرامون حذف نام سردشت و پیرانشهر توضیح خواستم وی هیچگونه پاسخ منطقی به بنده ارائه نکرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جوان پرس، تاریخ انتشار 8 بهمن 1394، کد مطلب: 84448: www. javanpress.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
یه روز میگن منطقه ازاد یه روز میکن نیس تکلیفشون معلو منیس اصلا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین