پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کشتارگاه ازنا دارای ساختار سنتی بوده و شرایط ساختمان آن بسیار نامناسب است.

شعار سال: یکی از مسائلی که بر سلامت مردم به طور مستقیم سر کار دارد عرضه فرآورده‌های گوشتی است که در کشتارگاه‌ها ذبح و در بازارها عرضه می‌شود اما یکی از مشکلات شهرستان ازنا نداشتن کشتارگاه‌های صنعتی است که کشتار دام به صورت سنتی کشتار می‌شود.

محمد محمدی نژاد فرماندار ازنا در جلسه سازماندهی نظارت بر کشتارگاه‌ها اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان ازنا کشتارگاه این شهر است که از روی ناچاری از آن استفاده می‌شود و باید بهینه سازی و بازسازی شود؛ می‌توان با سالن‌های پیش سرد امنیت و سلامت مردم را حفظ کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در این زمینه افزود: اگر بخش خصوصی وارد شود با ایجاد کشتارگاه می‌تواند به ما در اشتغال روستایی کمک کند و مشکل شهرستان در بحث کشتارگاه و سرمایه گذاری را حل کند.

فرماندار ازنا عنوان کرد: با آگاهی‌های بهداشتی می‌توانیم جلوی تلفات دام و طیور و ضررهای مالی را بگیریم چرا که در سال گذشته در بحث طیور تلفات زیادی داشتیم که متحمل فرد سرمایه گذار شده است و با قرار دادن اطلاعات از ایجاد مشکلات می‌توانیم جلوگیری کنیم.

لزوم نظارت بر قصابی‌ها

وی خاطر نشان کرد: برخی از قصاب‌ها به صورت خود سر دست به کشتار می‌زنند که باید در بحث بهداشت بر قصابی‌ها نظارت شود و همه ما به وضعیت اقتصادی مردم آگاه هستیم که باید بر قیمت عرضه گوشت در قصابی‌ها کنترل شود.

محمدی نژاد با اشاره به پساب‌های کشتارگاه تصریح کرد: در بحث پساب‌های کشتارگاه باید شهرداری یک تصمیم بگیرد و با زدن یک کانال این پساب‌ها دور از شهر جمع آوری شود.

سید مرتضی موسویان شهردار ازنا نیز با ارائه یک پیشنهاد از سوی شهرداری گفت: در رابطه به کشتارگاه در قانون شهرداری‌ها اگر بخش خصوصی نباشد خدمات آن را باید شهرداری انجام دهد و شهرداری در زمانی که منطقه چالش بار ازنا توسعه نیافته بود یک کشتارگاه توسط شهرداری در آنجا احداث شد.

کشتارگاه برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد

وی گفت: کشتارگاه برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد؛ تاسیسات آن برای ما هزینه آور است و شهرداری توان تهیه لاشه سوز را ندارد و می‌توان در سه شهر ازنا، الیگودرز و دورود با زدن یک کشتارگاه مرکزی سرمایه گذاری کنیم تا از این مشکلات خارج شویم.

دهقان مسئول شبکه دامپزشکی نیز افزود: روزانه در ازنا 35 راس گوسفند و 20گاو کشتار می‌شود که ماهانه رقمی معدال بر 700 تا 800 راس کشتار می‌شود.

وی افزود: نزدیک 16 قصابی در شهرستان دارای مجوز است، دو واحد صنفی در مومن‌آباد و شهرک المهدی گویا غیر فعال است و در کشتارگاه برای یک کشتار 70 نفر حضور پیدا می‌کنند که جز افراد غیر مترقبه هستند و امنیت بهداشت را پایین می‌آورد از طرفی قصابی‌ها صنفی ندارند و در برخی از واحدها شش تا هفت مجوز وجود دارد که معلوم نیست چه کسی صاحب واحد است.

خشایار قیصری رئیس شبکه بهداشت ازنا نیز با ارائه طرح خود گفت: با احداث کشتارگاه صنعتی می‌توانند از دام دار با عقد قرار داد به طور مستقیم دام را تهیه کنند و واسطه ها از این حوزه حذف خواهد شد.

نامناسب بودن ساختمان کشتارگاه ازنا

علیرضا سلیمانی رئیس بیمارستان امام علی(ع) نیز عنوان کرد: کشتارگاه ازنا دارای ساختار سنتی بوده و شرایط ساختمان آن بسیار نامناسب است و از تجهیزات مثل قلاب انداز و لاشه سوز برخوردار نیست و در بحث امحای لاشه نیز چاه‌ها دیگر جواب‌گو نیست و باید به فکر پیشگیری از بیماری‌های باشیم چراکه حیوانات از این لاشه تغذیه می‌کنند و وارد بدن مردم می‌شود.

در پایان جلسه مصوب شدکه شهرداری دو سال کشتار گاه خود را به صورت رایگان در اختیار پیمانکار قرار دهد و پیمانکار نیز مکلف است سالن پیش سرد را برای کشتارگاه تهیه کند و بر واحدهای صنفی قصابی نظارت شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 26دی 96، کدمطلب:1629752، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین