پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: سیاست محوری و اولویت وزارت بهداشت در حوزه دارو، حمایت از تولید داخل و نظام دارویی ژنریک است.

شعارسال:رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: سیاست محوری و اولویت وزارت بهداشت در حوزه دارو، حمایت از تولید داخل و نظام دارویی ژنریک است.

دکتر غلامرضا اصغری در دومین نشست هم اندیشی اعضای سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی، سیاست محوری و اولویت سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل و نظام دارویی ژنریک عنوان کرد و افزود: سندیکاها و انجمن های صنفی، بازوی سازمان غذا و دارو در سیاستگذاری ها و تصمیم سازی ها هستند.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش سازنده سندیکاها و انجمن های صنفی در سیاستگذاری و تصمیم سازی ها و با برشمردن مشکلات فراروی صنعت داروسازی، گفت: سندیکاها بازوی اصلی سازمان غذا و دارو در دوره جدید خواهند بود و با همفکری، هم اندیشی و هم افزایی میان سندیکاها و دولت و بطور اخص سازمان غذا و دارو، راهی کم خطاتر و پربارتر در پیش رو خواهیم داشت.

اصغری در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی حوزه سلامت، افزود: چشم انداز و سیاست های کلی سلامت و اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، متوجه حمایت از تولید ملی و نیز برقراری نظام دارویی ژنریک است و بر این اساس، سیاست محوری و راهبرد سازمان غذا و دارو در همه حوزه های ماموریتی و به طور خاص در حوزه دارو بر این مبنا شکل گرفته و خواهد گرفت و همه سیاست ها و تصمیم سازی ها باید در این راستا و بر این قاعده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات صنعت داروسازی جزیی از معضلات عام حوزه صنعت کشور است و برخی از آن خاص صنعت داروسازی است، لکن در کنار هم می توان بر بسیاری از دشواری های موجود غلبه کرد و در این زمینه نه باید و نه می توان صرفا با اکتفا به توان حاکمیت و دولت حرکت کرد، حرکت کم خطا و پرتوان در مسیر صحیح، مستلزم اراده جمعی و مشارکت همه جوانب امر است و در این راه، سازمان غذا و دارو آماده شنیدن و پذیرش هر نوع همفکری و همیاری است.

وی اظهار امیدواری کرد، در این مسیر و با انعکاس مستمر نظرات، انتقادات و پیشنهادات صاحبان فرآیند، شاهد ثبات بیشتر در تصمیم سازی ها و سیاستگذاریهای حوزه دارو باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فانا ، تاریخ انتشار28دی 96، کدخبر: 11898، www.phana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین