پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: اطلاعات ژنتیک بیش از ۵۰۰ مجرم سابقه‌دار لرستانی در بانک اطلاعات ژنتیکی ذخیره شده است. به گزارش پرسنا، حمیدرضا نظیفی ، با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات ژنتیک در سازمان پزشکی‌قانونی کشور اظهارکرد: در فاز نخست مقرر شده که اطلاعات ژنتیکی مجرمین در این بانک ثبت‌وضبط شود. وی خاطرنشان کرد: […]

شعارسال: مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: اطلاعات ژنتیک بیش از ۵۰۰ مجرم سابقه‌دار لرستانی در بانک اطلاعات ژنتیکی ذخیره شده است.

حمیدرضا نظیفی ، با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات ژنتیک در سازمان پزشکی‌قانونی کشور اظهارکرد: در فاز نخست مقرر شده که اطلاعات ژنتیکی مجرمین در این بانک ثبت‌وضبط شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۹ عنوان مجرمانه برای بانک اطلاعات ژنتیک مشخص شده که بیشتر جرائم سنگین را شامل می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ژنتیکی بیش از ۵۰۰ مجرم سابقه‌دار این استان ثبت شده است، افزود: تا پایان سال جاری می‌بایست اطلاعات ۶۰۰ مجرم لرستانی در بانک اطلاعات ژنتیک ذخیره گردد.

نظیفی تصریح کرد: ذخیره اطلاعات این امکان را فراهم می‌کند که با باقی‌ماندن کوچکترین ردی از مجرم، اطلاعات ژنتیکی آن با بانک اطلاعاتی تطبیق داده شده و هویت فرد مشخص می‌شود.

وی با ابراز اینکه برش استانی بر اساس اعتبارات و امکانات پزشکی‌قانونی هر استان اعلام می‌شود، یادآور شد: برای لرستان سهمیه ذخیره اطلاعاتی ۶۰۰ مجرم تا پایان امسال در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از کار انجام شده‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: هدف کلی ثبت اطلاعات افراد در بانک ژنتیک ایرانیان داشتن هویت ژنتیکی از هر فرد است چرا که این اطلاعات در مواقع لزوم می‌تواند کارگشا واقع شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا ، تاریخ انتشار: 25 دی 1396 ، کدخبر: - ، www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین