پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
استاندار کرمانشاه گفت: اگر بانک ها به سخت گیری خود در خصوص پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده ادامه دهند، کار بازسازی این مناطق بسیار کند پیش خواهد رفت.

شعار سال: هوشنگ بازوند در ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان که عصر امروز(۲۷ دی) برگزار شد، با انتقاد از روند کند پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده، اظهار کرد: مردم مناطق زلزله زده استان در شرایط سختی به سر می برند و در این شرایط انتظار است بانک ها روند پرداخت تسهیلات را سهل کرده و سرعت ببخشند.

بازوند افزود: به هر شکل ممکن باید مشکلاتی که در روند پرداخت تسهیلات جهت بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله وجود دارد، رفع شود.

وی گفت: سرعت عمل در بازسازی این مناطق مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه دولتمردان است و نباید اجازه دهیم بواسطه برخی مشکلات این امر محقق نشود.

مهندس مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور نیز با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع بازسازی واحدهای آسیب دیده از محل تسهیلات بانکی تامین می شود، گفت: طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات کار بازسازی را به تاخیر می اندازد.

در این جلسه عنوان شد، از ۲۸ هزار و ۸۰۰ پرونده معرفی شده به بانک ها جهت پرداخت تسهیلات ۱۲ هزار و ۸۰۰ پرونده به مرحله عقد قرارداد رسیده که استاندار خواستار تسریع در عقد قراردادها شد.

موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بیمه تسهیلات واحدهای مسکن مهر اسلام آباد بود که طبق اعلام صورت گرفته این تسهیلات تحت پوشش بیمه آرمان است و استاندار ضمن انتقاد از طولانی شدن روند پرداخت خسارت، خواستار تعیین تکلیف سریع این موضوع شد.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار معرفی همه واحدهای مسکن مهر خسارت دیده اسلام آباد به بانک جهت دریافت تسهیلات تا روز شنبه آینده شد.

در این نشست بر سهل گیری بانک ها در خصوص قبول ضامن جهت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان نیز تاکید شد.

همچنین تاکید شد شهرداری ها موظفند پروانه ساخت واحدهای تخریبی را به صورت رایگان صادر کنند.

در این نشست به موضوع عدم پرداخت کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب دیده مددجویان کمیته امداد نیز اشاره و از سوی مسئولین بنیاد مسکن عنوان شد که کمک بلاعوض جهت واحدهای تعمیری به مانند دیگر واحدها به واحدهای خسارت دیده مددجویان کمیته امداد نیز پرداخت شده و کمک بلاعوض واحدهای تخریبی هنوز به هیچکدام از واحدها پرداخت نشده است.

در این نشست همچنین به مدارس آسیب دیده از زلزله اشاره و عنوان شد چنانچه ۴۲ کانکس دیگر در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، دیگر مدارس سه شیفته در این مناطق نخواهیم داشت که استاندار بر انجام این مهم تاکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 27 دی 96، کد مطلب: 96102715082: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توره
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
این بانک های ربوی حتی انسانیت هم ندارن تا تو روند بهبود وضعیتزلزله زده ها حداقل سنگ اندازی نکنن؟؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین