پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه برای تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان عشایری به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: منابع دولتی برای تامین این هزینه کافی نیست و از نهادهای حمایتی و خیرین می‌خواهیم در تامین این هزینه‌ها به ما کمک کنند.

شعار سال: حمید قنبری در خصوص تامین هزینه لازم برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری، اظهار کرد: تا این لحظه 15 میلیون و 600 هزار تومان از سوی اداره‌کل برای سرویس دانش‌آموزان عشایری به حساب آموزش و پرورش عشایر واریز شده است. بخش دوم این اعتبارات نیز ابلاغ شده است که هنوز اطلاعی از مقدار آن ندارم.

وی افزود: مبلغی که از طرف اداره‌کل برای سرویس مدارس در نظر گرفته می‌شود، اغلب سالانه حدود 70 میلیون تومان است که این مقدار برای دانش‌آموزان عشایری کافی نیست. هر سال با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و مجبوریم بخشی از اعتبارات سال جدید را برای پرداخت بدهی‌های سال قبل صرف کنیم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در خوزستان حدود 14 هزار دانش‌آموز عشایری در 650 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود دو هزار دانش‌آموز به سرویس ایاب و ذهاب نیاز دارند. در همه روستاهای ما مدارس ابتدایی وجود دارند. به همین دلیل این دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به سرویس نیاز ندارند. اغلب مشکل ما در مقطع متوسطه است. برای تامین هزینه‌های سرویس دانش‌آموزان به حدود 200 میلیون تومان نیاز داریم.

قنبری تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که سرویس در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار گیرد اما واقعیت این است که تعدادی از رانندگان به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌ها در حال انصراف از ادامه همکاری هستند. این کار موجب غیبت‌های طولانی مدت و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان و حتی ترک تحصیل آن‌ها می‌شود، چراکه با توجه به بافت جامعه عشایری و اینکه خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه سرویس یا مشارکت در هزینه پرداختی را ندارند، به راحتی در صورت نداشتن سرویس مناسب از فرستادن فرزندان خود به مدرسه سر باز می‌زنند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما بحث سرویس دانش‌آموزان است. رانندگان اغلب گلایه می‌کنند که مدتی است هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند و ما تلاش می‌کنیم آن‌ها را با صحبت کردن، به ادامه کار قانع کنیم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: باید پذیرفت که منابع دولتی نیز محدود هستند. به نظر من باید از منابع دیگری هزینه لازم را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان فراهم کنیم. با توجه به اهمیت موضوع، استانداری می‌تواند برای محرومیت زدایی به موضوع ورود کند. همچنین دیگر نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، یا هلال اهمر می‌توانند به ما کمک کنند. از مردم، نهادها و خیرین می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 27 دی 96، کد مطلب: 96102714648: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین