پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان بابیان اینکه در طی سال ۹۷ و ۹۸ احداث سدهای لاستیکی به پایان خواهد رسید گفت: با احداث این سدها حدود 150 میلیون مترمکعب به ظرفیت تأمین آب در جلگه افزوده می‌شود.

شعار سالکاظم لطفی امروز در نشست خبری با اشاره به میزان لایروبی آب‌بندان های استان اظهار کرد: از میزان هشت هزار و 500 هکتار آب‌بندان‌هایی که در سطح استان است، سالیانه با توجه به ظرفیت منابع مالی، به‌طور متوسط حدود یک هزار و 300 هکتار آن لایروبی و بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به هزینه یک‌ و ‌نیم میلیارد تومانی در بخش لایروبی و بازسازی گفت: دولت برای سال آتی حدود سه میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده ولی برای اجرای این پروسه طی پنج‌ سال، سالیانه 20 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به بازسازی بازوهای آب‌بندان‌ها بیان کرد: فصل لایروبی به پایان رسیده است و با توجه به شرایطی که امسال وجود دارد، باید آبگیری آب‌بندان‌ها انجام شود و پیش‌بینی می شود که سال‌ کم‌آبی را‌ برای فصل کشت و به‌خصوص کشت برنج داشته باشیم.

لطفی با اشاره به آماده سازی برای یک دوره آبیاری سخت، خود را آماده می‌کنیم گفت: تمامی ایستگاه‌های پمپاژ، آب‌بندان‌ها، مجاری آبی و رودخانه‌ها برای یک سال سخت در حال آماده شدن هستند.

وی با اشاره به سه هدف در راستای روند توسعه و تجهیز شبکه‌های انتقال‌ آبی کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود خود در بحث تأمین آب از حوزه‌های آبیاری بخش سنتی، آب‌بندان‌ها و حفظ ذخایر پشت سد استفاده کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با تأکید بر مدیریت آب در جلگه و شبکه‌های پایین‌دست با احداث سدهای لاستیکی بیان کرد: گیلان حدود 11 سد لاستیکی در حال احداث‌ دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم در همین فصل زراعی سه سد لاستیکی را وارد مدار کنیم.

لطفی بابیان اینکه طی سال ۹۷ و ۹۸ احداث سدهای لاستیکی به پایان خواهد رسید گفت: با احداث این سدها حدود 150 میلیون مترمکعب به ظرفیت تأمین آب در جلگه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به احداث ‌دو‌ سد پل رود و شفا رود افزود: یکی از این پل ها در ناحیه شرق و دیگری در ناحیه غرب و یکی هم در ناحیه رودبار در حال ساخت است که در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۸ این‌ سدها هم آبگیری و وارد ‌مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به دو برابر شدن ظرفیت آب‌بندان ها پس از بهره‌برداری از این چهار سد و 11 سد لاستیکی گفت: ظرفیت این آب‌بندان ها حدود 250 میلیون مترمکعب می‌شود و آن زمان حتی در شرایط کم‌آبی هم می‌توان منابع آبی استان را مدیریت کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 29دی 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۰۲۹۰۰۰۲۶۰، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جابر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
تو کشورای پیشرفته دیگه دوران سد سازی گذشته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین