پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: 460 روستا یعنی 26 درصد روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می شود و باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.

شعار سال: مهدی صفوی نژاد روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ستاد استانی بازآفرینی شهری در بیرجند افزود: یکهزار و 781 روستای خراسان جنوبی به یکهزار و 749 روستا تقلیل یافته بنابراین کاهش روستاها در استان بیانگر این مهم است که در وضعیت خوبی به سر نمی بریم.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های مکرر در کشور و قدمت 19 ساله آن در استان خراسان جنوبی باید در همان سال های اول برنامه مدونی برای مقابله با این مهم تدوین می شد اما متاسفانه برنامه مدونی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش حاشیه شهری فقط 28 هزار جمعیت در چهار روستای حاشیه ای امیر آباد، حاجی آباد، چهکند و دستگرد زندگی می کنند و حداقل سالی 500 خانوار طبق افزایش انشعاب ها به آنها اضافه می شوند که این افزایش چیزی جز مهاجرت به روستاهای حواشی مرکز استان نیست.

وی با بیان اینکه کمربند شهری باید در روستاهای حاشیه ای هم تعیین شود گفت: امروز کمربندهای ساخت و ساز شهری مشخص شده اما در این روستاها این مشکل وجود دارد و زمینه ساخت و ساز و مهاجرت بی رویه مردم استان به این چهار روستای اقماری را فراهم کرده است.

صفوی نژاد تاکید کرد: قانون، قانون است و اگر به هر دلیلی ساخت و ساز غیر مجازی صورت می گیرد باید تخریب شود.

وی افزود: سال گذشته در زمینه تامین آب در وضعیت بسیار بدی بودیم و این روند ادامه خواهد داشت زیرا هرچه زیرساخت ها را افزایش دهیم باز هم نخواهیم توانست جوابگو باشیم.

وی گفت: الحاق روستاهای حاشیه شهر باید حذف شود زیرا برای تامین آب و غیره با مشکل مواجه خواهیم شد و نخواهیم توانست پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تامین اعتبار مجتمع های آبرسانی از صندوق توسعه ملی را که به دستور مقام معظم رهبری انجام شد، تاثیرگذار در خدمت رسانی به این حوزه دانست و افزود: امیدواریم با استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت بتوانیم مشکلات مربوط به زیرساخت مجتمع های آبرسانی را به حداقل برسانیم.

استان مرزی خراسان جنوبی با ۱۵۱٬۱۹۳ کیلومتر مربع از نظر وسعت سومین استان ایران است و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از 768 هزار نفر جمعیت دارد.

این استان 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

خراسان جنوبی با حدود یک میلیمتر بارندگی در سال آبی جاری کم بارش ترین استان در کشور بوده است.

خشکسالی متوالی در خراسان جنوبی که وارد نوزدهمین سال آن شده ایم و کمبود شدید منابع آبی، بخش کشاورزی و دامداری این استان را بشدت دچار آسیب کرده و چون شغل های جایگزین در این مناطق وجود ندارد روستاییان به حواشی شهرها می روند که علاوه بر مشکلات معیشتی، آسیب های اجتماعی را نیز تشدید کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 27دی 96، کدمطلب:82798824، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
United States
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
فقط 1 میلیمتر؟خدا به دادشون برسه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین