پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی خواستار همکاری کارشناسان نیوزیلندی در بخش امور دام این استان شد.

شعار سال: محمود دلپسند در نشست هم اندیشی بهبود اقتصادی امور دام و صنایع وابسته عشایر شهرستان شیروان باحضور کارشناسان خبره از کشور نیوزیلند افزود: درخواست ما از کارشناسان نیوزلندی ایجاد ارتباط مستمر با خراسان شمالی برای هدایتگری و توانمندسازی دامپروران و کشاورزان استان است.

وی هم چنین گفت: در مباحث مرتبط با دانش روز در حوزه دامپروری همچون اصلاح نژاد، تغذیه، دانش های آکادمیک و ... علاقه مند همکاری با کارشناسان نیوزیلندی هستیم.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و تحقیقاتی همراه با دولت و تولیدکنندگان ارکان اصلی توسعه استان هستند،

گفت: بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی، دامپروری یکی از عوامل اصلی معیشتی و اقتصادی جوامع روستایی و عشایر استان است.

وی با بیان اینکه پذیرش و گسترش شغل در جامعه وابسته به شرایط بازار کار و افکار عمومی است، افزود:امروز آن مشاغلی که مستقیم با طبیعت سر و کار دارند، به دلیل تغییرات اقلیمی دستخوش دگرگونی و چالش های فراوانی شده اند اما این به معنای پایان و بن بست نیست.

وی ادامه داد: سرشت و فطرت انسان به گونه ای رقم خورده است که می تواند با تکیه بر دانش و پذیرش مشکلات موجود و برنامه ریزی مناسب راهکارهای عملیاتی برون رفت از مشکلات را بیابد.

دلپسند مطرح کرد: باید با تکیه بر داشته ها و توانمندی های خود مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و تنها وابسته به محصولات اصلی نباشیم؛ به عنوان مثال در پرورش گوسفند، گوشت و شیر محصولات اصلی است اما پشم به عنوان یک محصول جانبی می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد بنابراین حرکت ما باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات در تمامی حوزه ها به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری باشد.

وی بیان کرد: مراکز تحقیقاتی ما باید در کنار تولیدکنندگان گام بردارند و راهکارهای علمی کاهش مشکلات اجرایی در هر حوزه و افزایش بهره وری ارایه دهند و تاکید داریم نقش دولت در این راه حمایتی و آگاهی بخشی است.

دلپسند با تاکید بر حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید منابع ارزان قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان متقاضی برای تکمیل زنجیره تولید قرار می گیرد.

وی مطرح کرد: انتظار ما از تولید کنندگان بر استفاده از فناوری های جدید است و هدف ما از دعوت کارشناسان نیوزلندی به عنوان قطب دامپروری جهان، آشنایی دامپروران ما با علم و دانسته های آنان است تا با حضور فعال بخش خصوصی و آموزش این فناوری ها وضعیت ما بهبود یابد.

دلپسند بار دیگر بر نقش حمایتی دولت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: دلیل ما برای حضور بخش خصوصی و غیر دولتی این است که می خواهیم ارزش افزوده و سرمایه اصلی به سبد تولیدکنندگان بیاید تا موجب بهبود وضعیت سرانه درآمد و معیشت مردم شود.

دلپسند ادامه داد: همراه با ارتقای تکنولوژی بر صیانت از سنت ها به ویژه قالیبافی به عنوان یکی از برندهای اصلی کشور نیز تاکید داریم چرا که این حوزه علاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی موجب ایجاد اشتغال می شود؛ بنابراین تجار و بازرگانان ما می توانند برای معرفی محصولات سنتی عشایر و ایجاد بازار برای آنان نقش موثری داشته باشند.

خراسان شمالی حدود سه میلیون راس دام دارد که این استان یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 28دی 96، کدمطلب:82800391، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
United States
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
به نظر من ایران و این شهر به خصوص میتونه قطب دامپروری و کشاورزی منطقه باشه مخصوصا کشورای عربی که زمان حاصلخیز ندارن
س.د۷۶
Fox
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
خوبه اشتراک علم همیشه مفیده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین