پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
استاندار لرستان گفت: در سال آینده حتما توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی بروجرد خواهیم داشت، البته به اندازه نیاز منابع نداریم اما منابع محدود را تزریق خواهیم کرد.

شعارسال: استاندار لرستان گفت: در سال آینده حتما توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی بروجرد خواهیم داشت، البته به اندازه نیاز منابع نداریم اما منابع محدود را تزریق خواهیم کرد.

سید موسی خادمی در بازدید از آثار تاریخی بروجرد اظهار کرد: قبلا نیز قول داده بودیم از مراکز و خانه‌های تاریخی شهرستان تاریخی و فرهنگی و مذهبی بروجرد بازدید کنیم که خوشبختانه این توفیق پیدا شد و چندین اثر تاریخی را در این شهر دیدیم و با دیدن این آثار اعتقاد بیشتری به پتانسیل‌های شهرستان پیدا شد، معتقدیم بروجرد استعداد لازم را برای تبدیل به یک نقطه مهم گردشگری در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین اعتباری که صورت گیرد اقدامات مناسبی برای آثار تاریخی بروجرد انجام دهیم.

استاندارلرستان تصریح کرد: یکی از اقدامات مناسب دولت موضوع واگذاری آثار و خانه‌های تاریخی و احیا آنها از طریق بخش خصوصی بوده، که البته در مورد چند اثر شهرستان این اقدام انجام شده که باید این امر تسریع یابد.

خادمی اضافه کرد: برخی از استان‌هایی که پتانسیل کمتری دارند موفقیت لازم را با واگذاری آثار تاریخی به دست آورده‌اند، این در حالی است که بروجرد استعداد زیادی در این حوزه داشته تا ضمن بهره‌برداری و استفاده پیوند خوردن این آثار با اقتصاد مردم شاهد نگه داری و حفظ این آثار باشیم.

وی با اشاره به وضعیت مدرسه حجتیه بروجرد، افزود: در گام اول باید مرمت این مدرسه را تکمیل کرده و پس از آن یک کاربری متناسب با فضای تاریخی مدرسه ترسیم کرده تا بهره‌وری آن را بالا برده و شاهد نگه داری مناسب آن باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 دی 1396، کدخبر: 96103015923، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین