پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکثر ارتباطات ما در حوزه فضای مجازی است و در این زمینه همکاری ما با دانشگاه‌ها زیاد است و حیات ما بدون دانشگاه ممکن نیست.

 شعارسال: محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارتباط این دستگاه با دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی گفت: اگر در شعار بخواهیم بگوییم، می‌توانیم بگوییم با دانشگاه‌ها خیلی ارتباط داریم. مردم به شعار نگاه نمی‌کنند به عمل نگاه می‌کنند.

وی با بیان این نکته که باید در مجموعه‌های دانشگاهی ببینید بروز و ظهور وزارت ارتباطات کجاست، گفت: ما در پارک فناوری دانشگاه تهران حضور جدی داریم، در پارک دانشگاه شریف حضور جدی داریم، مجموعه‌ای داریم که ثروتی بالای ۴۰۰ میلیارد تومان در سال در مجموعه دانشگاه شریف می‌توانند بسازند و می‌سازند. در مجموعه دانشگاه شهید بهشتی کارمان را آغاز کردیم که به سوددهی رسیده، در دانشگاه شیراز آغاز کردیم و در دانشگاه اصفهان نیز این همکاری از گذشته وجود داشته است. این مجموعه‌ها مجموعه‌هایی بودند که توانستند به نتیجه خیلی خوبی برسند.

آذری‌جهرمی در ادامه گفت: در مراکز استان‌ها و در کنار مراکز دانشگاهی، مراکز توانمندسازی کسب‌وکار نو پا شکل گرفته است. اصولاً آینده فضای مجازی آینده خلاقیت است و خلاقیت و عمده موضوعات مربوط به آن در کنار پارک‌های دانشگاهی شکل می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان این که در عرصه فضای مجازی ارتباط صنعت و دانشگاه به هم نزدیک است، افزود: حیات ما وابسته به همکاری نزدیک با دانشگاه است و در عرصه فضای مجازی ارتباط صنعت و دانشگاه به هم نزدیک است و هیچ فاصله‌ای بین این‌ها نیست. اکثر ارتباطات ما در حوزه نسل نوین علوم که فناوری اطلاعات است که به صورت کلی به عنوان فضای مجازی از آن نام برده می‌شود. در این زمینه همکاری ما با دانشگاه‌ها زیاد است و حیات ما بدون دانشگاه ممکن نیست.

وی با اشاره به ضعف اکثر دستگاه‌ها در ارتباط با دانشگاه‌ها گفت: در بخش سابق ما که بحث تلکام و مخابرات است، همکار ما با دانشگاه‌ها مانند دیگر صنایع است؛ یعنی همان‌طور که سایر صنایع ما یک فاصله‌ای با دانشگاه دارند و دانشگاه ما و صنعت ما نتوانسته‌اند خوب به هم بچسبند در آن عرصه هم همان مشکلات مابقی را ما هم داریم نه جلوتریم نه عقب تریم، اما در عرصه فضای مجازی همه ظرفیت ما نزدیک به دانشگاه است و به صورت کامل، کار دانشگاه محور پیش می‌رود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:30 دی 1396، کدخبر: ۶۶۱۰۳۳،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
کار دانشگاه محور و نزدیکی صنعت و دانشگاه از جمله قوانین پیشرفته بودن یک کشور است
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین