پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
شیخ قطری معترض که مورد حمایت عربستان و امارات بود، با انتشار فایلی صوتی علیه «بن سلمان» و «بن زاید» افشاگری و ولیعهد عربستان را فردی حیله‌گر توصیف کرد.

شعارسال : به نقل از الجزیره، شیخ «عبدالله بن علی آل ثانی» از معارضان قطری که در پی بحران کشور‌های عربی با دوحه به عنوان یکی از چهره‌های مورد حمایت عربستان شناخته شده بود، از فشار‌هایی که از سوی ریاض و ابوظبی به او وارد شده است پرده برداشت.

یک فایل صوتی منسوب به شیخ عبدالله منتشر شده که بر اساس آن این شخصیت قطری می‌گوید بحران قطر به دلیل طمع کاری «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی برای به دست آوردن ثروت قطر شکل گرفته است.

او اعلام کرد که به دلیل فشار‌هایی که محمد بن زاید ولیعهد امارات به او تحمیل کرده بود تصمیم گرفته بود خودکشی کند. وی همچنین افزوده بود که فشار اعمال شده علیه او طبیعی نبوده است و اخیرا نیز مدام مورد تهدید قرار می‌گرفته است.

وی که در جریان مراسم حج برای پادرمیانی و مشارکت قطری‌ها در مراسم حج با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرده بود می‌گوید شاه سعودی یکی از بهترین افرادی بوده که ملاقات کرده، اما مشکل اصلی در ولیعهد عربستان است.

شیخ عبدالله تأکید کرده که محمد بن سلمان فردی حیله گر است و محمد بن زاید نیز مانع بازگشت او و دخترش به قطر شده بود. در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت شیخ عبدالله در امارات منتشر شده بود؛ او آخرین بار در فرودگاه ابوظبی دیده شده که در راه کویت بوده در حالی که روی صندلی چرخدار بوده و مچ دست او باندپیچی شده بود.

.شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 30 دی 1396، کدخبر: 661020، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین