پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
ناکامی قانونگذاران سنای آمریکا برای توافق بر سر لایحه بودجه موقت، دولت فدرال آمریکا را به تعطیلی کشاند؛ دولت دونالد ترامپ در آمریکا، ششمین دولت ایالات متحده آمریکاست که به‌خاطر اختلاف با کنگره این کشور، تعطیل می‌شود.

شعارسال: سی‌ان‌ان اعلام کرد صبح امروز 20 ژانویه 2018، دولت آمریکا تعطیل شد و اکنون بیش از دو ساعت از شروع تعطیلی دولت فدرال آمریکا می‌گذرد.

این تعطیلی به‌خاطر عدم تصویب بودجه موقت پیشنهادی دولت آمریکا توسط کنگره این کشور روی داده است. نمایندگان کنگره آمریکا، ماه گذشته نیز این ضرب‌الاجل را از دولت ترامپ دریافت کرده بودند ولی با تصویب لایحه بودجه موقت دولت در روز 21 دسامبر به مدت یک ماه، از تعطیلی دولت جلوگیری کرده بودند.

نمایندگان کنگره بر سر قانون داکا که به حمایت از کودکان مهاجران غیرقانونی مربوط است، ساخت دیوار در نزدیکی مرز مکزیک و توافق بر سر سقف هزینه‌کرد کنگره در حوزه‌های نظامی و داخلی، با دولت آمریکا به توافقات لازم نرسیده‌اند. در عین حال اعضای دموکرات کنگره، اصرار دارند که فکری به حال بودجه برنامه داکا تا هفته آینده کنند.

تعطیلی دولت آمریکا زمانی اتفاق می‌افتد که دولت آمریکا و کنگره این کشور، نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند.

لایجه بودجه موقت دولت آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید، ولی مجلس سنا با اکثریت مورد نیازی که بتواند جلوی تعطیلی دولت را بگیرد، قانون را تصویب نکرد و لاجرم دولت فدرال آمریکا برای نوزدهمین بار تعطیل شد. دولت فدرال آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی به ۶۰ رای موافق نمایندگان کنگره احتیاج داشت اما نتیجه رای گیری ۵۰ رای مثبت در مقابل ۴۹ رای منفی بود.

دولت دونالد ترامپ در آمریکا، ششمین دولت ایالات متحده آمریکاست که به‌خاطر اختلاف با کنگره این کشور، تعطیل می‌شود. پیش از این دولت اوباما 1 بار در سال 2013 و به مدت 16 روز، دولت بیل کلینتون در سال 1995 به مدت 26 روز، دولت جورج بوش پدر در سال 1990 به مدت سه روز، دولت رونالد ریگان از سال 1981 تا سال 1987 برای 8 بار و در مجموع 14 روز و همچنین دولت جیمی کارتر از سال 1976 تا سال 1979، برای 5 بار و در مجموع 57 روز تعطیل شده بودند.

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می‌مانند، اما از اکثر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد، خواسته می‌شود به منزل بروند. به عنوان مثال، کارکنان پارک‌های ملی، موزه‌ها و اماکن تفریحی سر کار حاضر نمی‌شوند ولی خدماتی مانند پلیس، آتش‌نشانی، سرویس ملی آب و هوا، خدمات پزشکی فدرال، خدمات پستی، نیروهای مسلح، مدیریت ترافیک هوایی و بخش‌هایی از سیستم قضایی، تعطیل نخواهند شد. در تعطیلی دولت در زمان اوباما، به ۸۵۰ هزار کارمند دولتی مرخصی اجباری داده شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:30 دی 1396، کدخبر: 339021،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین