پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
نگرانی های مردم از احتمال تغییر کاربری کوهستان پارک شادی مشهد بار دیگر به اوج رسید. به گزارش خراسان رضوی، طی دو روز گذشته با انتشار آگهی مزایده کوهستان پارک شادی، علاوه بر بازتاب این موضوع در فضای مجازی، برخی از مردم مشهد نیز در تماس با روزنامه خراسان و ارسال پیام به سامانه تلگرامی حرف مردم روزنامه خراسان رضوی، خواستار بررسی موضوع و جلوگیری از تغییر کاربری پارک نوستالژی مشهد شدند.

شعار سال: نگرانی های مردم از احتمال تغییر کاربری کوهستان پارک شادی مشهد بار دیگر به اوج رسید. به گزارش خراسان رضوی، طی دو روز گذشته با انتشار آگهی مزایده کوهستان پارک شادی، علاوه بر بازتاب این موضوع در فضای مجازی، برخی از مردم مشهد نیز در تماس با روزنامه خراسان و ارسال پیام به سامانه تلگرامی حرف مردم روزنامه خراسان رضوی، خواستار بررسی موضوع و جلوگیری از تغییر کاربری پارک نوستالژی مشهد شدند. به گزارش خراسان رضوی، با انتشار نودمین مزایده املاک مازاد سیستم بانکی کشور، بار دیگر نام «کوهستان پارک شادی مشهد» در فهرست فروش املاک مازاد بر نیاز بانک دی قرار گرفت و صحبت هایی درباره احیا و راه اندازی دوباره یا خطر تغییر کاربری این مجموعه تفریحی مطرح شد. موضوعی که اگرچه رئیس شورای شهر مشهد بر تغییر نیافتن کاربری آن تاکید می کند اما کارگزار استانی فروش اموال مازاد بانک ها، نظارت بر آن را وظیفه دستگاه های نظارتی استان می داند.

این بار 300 میلیارد

 بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فام (فروش اموال مازاد بانک ها)، این شرکت در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز بانک دی و شرکت های تابعه در تهران، تبریز، مشهد و کیش را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. در فهرست منتشر شده از سوی این شرکت، کوهستان پارک شادی مشهد با عرصه 591هزار و 600 مترمربع ، با قیمت پایه 300 میلیارد تومان برای فروش تعیین شده است. در اطلاعات مربوط به مزایده کوهستان پارک شادی، نوع کاربری «تفریحی-توریستی» قید و در توضیحات آن نیز اعلام شده است که این ملک تخلیه بوده و زمین آن دارای پروانه و سند قطعی است.

دومین مزایده طی 2 سال

پس از مزایده سال 94 ، حالا بار دیگر مزایده فروش این مجموعه منتشر شده است و باید دید سرنوشت آن چه خواهد شد. سرنوشتی که در صورت حضور سرمایه گذاران و حفظ تمام و کمال کاربری این مجموعه، می تواند پایانی بر شش سال تعطیلی (از سال 91 تا به امروز) آن باشد و بار دیگر به چرخه تفریحی این کلانشهر باز گردد.

قانونی بودن فروش بر اساس اطلاعات ارائه شده

کارگزار شرکت فام در خراسان رضوی، درباره جزئیات این مزایده می گوید: بر اساس اطلاعاتی که در کارتابل شرکت فام وجود دارد و در اختیار ما قرار گرفته است، این ملک دارای سند قانونی به نام بانک دی است و مشکلی برای واگذاری آن وجود ندارد. «مجید چاکری» می افزاید: مزایده فروش کوهستان پارک شادی یک بار دیگر نیز در سال 94 برگزار شده بود و حالا مجدد آگهی فروش آن منتشر شده است و مراحل خود را طی خواهد کرد.

کاربری مشخص است، نظارت بعدی با ناظران

چاکری در پاسخ به این سوال که «با توجه به قید شدن کاربری تفریحی- توریستی کوهستان پارک، آیا می توان گفت خیال مردم از ثابت ماندن کاربری آن راحت باشد؟» می گوید: طی ساعات سپری شده از انتشار مزایده کوهستان پارک شادی مشهد، واکنش ها و بازتاب هایی در فضای مجازی ایجاد شد و این تصور به وجود آمد که فروش این مجموعه باعث تغییر کاربری آن خواهد شد اما کاربری این مجموعه کاملا مشخص است و در آگهی مزایده نیز به آن اشاره شده است. وی با اشاره به این که با توجه به شرایط موجود، نمی توان گلایه کرد که این مجموعه به فروش گذاشته شده است، تصریح می کند: ورود سرمایه گذاران می تواند این مجموعه را احیا کند، البته طبیعتا پس از واگذاری، فرایند تغییر کاربری دیگر به ما ارتباطی نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده خریداری که برنده مزایده می شود و همچنین نهادهای نظارتی از جمله شهرداری و شورای شهر مشهد است تا در این مجموعه تغییر کاربری رخ ندهد. چاکری ادامه می دهد: به عنوان مثال طبیعتا در این مجموعه امکان ساخت و ساز وجود ندارد اما مسئولیت نظارت بر آن، به عهده نهادهای نظارتی است.

امروز، جلسه با نمایندگان بانک دی در استان

کارگزار شرکت فام در خراسان رضوی، همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا با واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد، وسایل شهربازی نیز واگذار خواهد شد یا خیر؟»، می گوید: تا جایی که من اطلاع دارم، در مزایده سال 94 که توسط خود بانک دی برگزار شد، قرار بود مجموعه کوهستان پارک شادی همراه با وسایل و لوازم شهربازی آن واگذار شود اما هم اکنون بانک دی اطلاعات جزئی تری درباره مزایده جدید ارائه نکرده است البته احتمالا همان شرط گذشته لحاظ خواهد شد، البته روز شنبه (امروز) جلسه ای با مسئولان بانک دی خواهیم داشت و جزئیات مزایده مشخص خواهد شد.

تصریح در کاربری در طرح تفصیلی

رئیس شورای شهر مشهد هم با تاکید بر این که کاربری کوهستان پارک شادی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد، می گوید: کوهستان پارک یکی از ظرفیت های تفریحی و گردشگری مشهد است، کاربری اش هم تعریف شده، به همین دلیل با توجه به این که بانک دی و شرکت های تابعه آن نتوانستند سرمایه گذاری مناسبی برای راه اندازی مجدد آن داشته باشند، این مجموعه به مزایده گذاشته شد و هر کدام از مجموعه های غیر دولتی و بخش خصوصی اگر بخواهند می توانند در این مجموعه سرمایه گذاری کنند، اما طبیعتا کاربری آن، همان کاربری تصریح شده در طرح تفصیلی است و هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد.

حمایت شورا از سرمایه گذار بخش خصوصی

«محمدرضا حیدری» می افزاید: از این که یک مجموعه توانمند در زمینه راه اندازی این پارک با کاربری مشخص شده آن، سرمایه گذاری کنند و این مجموعه به عنوان یک شهربازی پیشرفته و توسعه یافته و متناسب، دوباره راه اندازی شود استقبال می کنیم، ضمن آن که مطمئنا این کار هم توجیه اقتصادی دارد و هم ضرورت و نیاز جدی مشهد است. اگر بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای راه اندازی این مجموعه ورود کنند ما هم حمایت می کنیم اما به طور قطع هیچ نوع تغییر کاربری اتفاق نخواهد افتاد و شورای شهر روی همان کاربری تاکید دارد.

نیاز جدی مشهد به مراکز تفریحی و سرگرمی

رئیس شورای شهر مشهد درباره خطر تغییر کاربری این مجموعه و احتمال ساخت و ساز در آن نیز می گوید: بعید می دانم چنین موضوعی مطرح شود، چرا که هم اکنون در حوزه ساخت و ساز و اماکن اقامتی، مشهد تقریبا اشباع شده و حتی ظرفیت های ما در این حوزه بالاتر از نیاز است، در عوض آن چه کمبود داریم و به شدت مورد نیاز است در همین حوزه های تفریحی و سرگرمی است، به همین دلیل از نظر من هر سرمایه گذاری که مجموعه را در اختیار بگیرد، قطعا کاربری تفریحی آن را در اولویت قرار خواهد داد و توجیه اقتصادی، بیشتر در همین حوزه مطرح است.

سهم اندک مشهد از سرانه های تفریحی

مشهد با جمعیت بیش از 3 میلیون نفری خود و با وجود این که سالانه میزبان بیش از 27 میلیون زائر و مسافر است اما از سهم اندکی در سرانه های تفریحی، توریستی و همچنین فضای سبز برخوردار است. از همین رو این ضرورت وجود دارد که کوهستان پارک شادی با همان کاربری همیشگی خود حفظ و احیا شود چرا که کوهستان پارک یکی از ظرفیت های خوب مشهد در حوزه تفریحی است و در نقطه ای واقع شده است که هم در مجاورت تفرجگاه ها و ییلاقات شهر قرار دارد و هم در کنار باغ وحش مشهد می تواند بخشی از نیاز تفریحی شهروندان و زائران و مسافران را تامین کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری پیشخوان ، تاریخ انتشار 30دی 96، کدمطلب:66944، www.pishkhaan.net


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
United States of America
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
این خصوصی سازی مراکز تفریحی خوبه فقط نباید باعث جدایی بین بخش چولدار و فقیر جامعه بشه و روی این بخش باید کنترل کرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین