پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: بیش از هفت میلیون و 500 هزار مورد تخلف سرعت غيرمجاز رانندگی در جاده هاي استان با استفاده از دوربین های كنترل سرعت طی نه ماهه سال جاری ثبت شده است.

شعار سال: "خداداد مقبلی" اظهار کرد: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سیستم های تردد شمار و دیگر سامانه های هوشمند انجام می گیرد، به طوریکه در نه ماهه سال جاری علاوه بر ثبت تعداد ترددها و سایر شاخص های ترافیکی، با استفاده از سامانه های ثبت تخلف، تخلفات رانندگان نیز در جاده های استان به طور مستمر ثبت شده است.

وی افزود: بیش از هفت میلیون و 500 هزار مورد تخلف سرعت غيرمجاز رانندگی در جاده هاي استان با استفاده از دوربین های كنترل سرعت طی نه ماهه سال جاری ثبت شده است.

مقبلی گفت: براساس آمار ثبت شده در نه ماهه سال جاری، به ترتیب مسير هاي کرمان ماهان با 392 هزارتخلف، کرمان باغین با 330 هزار و بردسیر- سیرجان با 313 هزار تخلف بیشترین تعداد تخلفت را به خود اختصاص داده است.

مقبلی تصریح کرد: کمترین درصد تخلفات غیرمجاز به ترتیب در محورهای چترود- کرمان سه هزار و 600 مورد، جیرفت- ماهان با پنج هزار و 200 مورد و کرمان- چترود با شش هزار تخلف ثبت گرديد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در خصوص نقش سرعت در وقوع تصادفات رانندگی گفت: در سرعت های فراتر از سرعت مجاز، زمان عکس العمل در هنگام مواجهه با خطر به حداقل می رسد و به عبارتی راننده در هنگام مشاهده خطر زمان کمتری برای انجام واکنش مناسب برای پیشگیری از وقوع حادثه در اختیار دارد.

وی تصريح كرد: به کارگیری سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده ها خواهد شد.

مقبلی با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور برای اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول محورهای بزرگراهی استان تجهیز شده اند، افزود: با بکارگیری این تجهیزات، علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در پای هر دوربین ثبت تخلف، میانگین سرعت آنها در بین دوربین‌ها نیز محاسبه شده و در صورت داشتن سرعت غیرمجاز در طول مسیر، پلاک خودروهای متخلف توسط سامانه های مذکور ثبت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در پایان یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، شهروندان با بهره مندی از امکانات جامع این سامانه می توانند سفرهای جاده ای خود را مدیریت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 30 دی 96، کد مطلب: 9610-18314-5: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین