پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها در سطح کشور و استان، خطر کم آبی را بسیار جدی دانست و خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شد.

شعار سال: امیر قادری با بیان این مطلب گفت: ادامه کاهش بارندگی ها در سال جاری می‌تواند در برخی از حوضه های آبریز، موجب کاهش آبدهی رودخانه‌ها و تغذیه منابع آب زیرزمینی شود.

وی افزود: این کاهش بارندگی‌ها در نتیجه موجب بروز چالش هایی در تأمین مصارف آب و افزایش خشکیدگی تالاب ها و دریاچه ها شود که بسیار نگران کننده خواهد بود.

قادری تصریح کرد: بارش های سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت از کاهش 44 درصدی در استان کردستان حکایت دارد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی ها در سال جاری مردم و مسئولان باید با هدفگذاری و ارائه راهکارهای مناسب زمینه کاهش مصرف آب را فراهم کنند.

مهندس قادری با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در استان کردستان گفت: حدود 90 درصد آب شرب در کشاورزی به مصرف می رسد و لذا باید در این حوزه برنامه ریزی برای مصرف صحیح با هدف حفاظت از منابع آبی استان در اولویت قرار بگیرد.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی از پیامدهای کم آبی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه، وظیفه مهمی در آگاه سازی افکار عمومی و تحلیل و بررسی وضعیت منابع آبی و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در جامعه برعهده دارند و باید به مانند گذشته مسئولانه در این زمینه عمل کرده و مردم را از مخاطرات مصرف بی رویه آب آگاه سازند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 1بهمن 96، کدمطلب:584633، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
تمام استان های کشور به نوعی درگیر کم ابی شدن واقعا...ای کاش زودتر بشه یه سری کارا کرد تا به خشکسالی عمیقی دچار نشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین