پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
موسس طرح تولید تخم چشم زده لارو بچه ماهی گفت: لرستان رتبه اول تولید ماهی قزل آلا را در کشور دارد.

شعارسال: موسس طرح تولید تخم چشم زده لارو بچه ماهی گفت: لرستان رتبه اول تولید ماهی قزل آلا را در کشور دارد.

محمدی اظهار کرد: امید می‌رود که با سطح تکنولوژی بالای این شرکت، نوع مولدها و همچنین روش های تولیدی مناسب بتوانیم وضعیت صنعت تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی مخصوصا قزل‌آلا را در کشورمان با همکاری این گروه توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: لرستان رتبه اول تولید ماهی قزل آلا را در کشور دارد و شرکت شیلات گستر سبلان و آکوالند فرانسه در این استان نیز سرمایه گذاری کرده و اقدام به خریداری یک مزرعه پرورش ماهی کرده است.

موسس و سرمایه گذار این طرح اضافه کرد: امیدواریم تا چند ماه دیگر مزرعه تولید تخم چشم زده ماهیان سردآبی در استان لرستان نیز تکمیل شود.

محمدی بیان کرد: این پروژه سایت پشتیبانی پرورش ماهی بوده که انجام این طرح جزء تعهداتی است که در سال 94 به وزیر جهاد کشاورزی داده‌ایم و خوشبختانه در حوزه آبزی پروری توانسته‌ایم چندین پروژه را در راستای بومی سازی آبزی پروری و همچنین انتقال تکنولوژی از کشورهای اروپایی به کشورمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از پروژه‌هایمان تامین بچه ماهی‌های گرم آبی و یا همان بچه ماهی‌های دریایی است که توانسته‌ایم این پروژه را در منطقه قشم انجام دهیم و این سرمایه گذاری‌ها با مشارکت شرکت آکوالند فرانسه انجام می‌شوند.

سرمایه گذار طرح تولید تخم چشم زده لارو بچه ماهی عنوان کرد: اکنون با تلاش متخصصان این مرز و بوم و حمایت بی‌شائبه مسئولان کشور به خصوص وزیر جهادکشاورزی به دنبال توسعه صنعت آبزی پروری در کشور هستیم.

محمدی ادامه داد: در این راستا چندین مزرعه را در استان همجوار یعنی لرستان به عنوان استان پایلوت اجرایی کرده که آماده افتتاح بوده و امید می‌رود که هرچه سریع‌تر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و سایر مدیران ارشد کشوری شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تولید تخم چشم زده ماهیان سردآبی در کشور است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این اهداف در گام‌های بعدی ایجاد زنجیره تولید پرورش ماهی در استان‌های مختلف همچون استان مرکزی و لرستان در دستور کارمان قرار دارد.

این سرمایهگذار گفت: در این راستا سایت‌هایی برای پرورش ماهی در استان‌های مختلف همچون مرکزی طراحی شده و پس از آن به دنبال ایجاد کارخانه فرآوری ماهی هستیم تا بتوان شاهد صادرات 20 تا 30 هزار تن ماهی در سال بود.

موسس و سرمایه گذار این طرح اظهار کرد: در راستای تحقق اهدافمان و توسعه بیش از پیش صنعت آبزی پروری کشور یک مرکز آموزش برای انتقال تکنولوژی و ارتقاء سطح کیفی آموزش آبزی پروران احداث خواهد شد.

محمدی بیان کرد: این مجتمع پرورش ماهی به عنوان سایت پشتیبانی عمل خواهد کرد و یک مزرعه بسیار مناسبی است و مطمئنا در استان‌هایی که ظرفیت لازم برای تولید ماهیان سردآبی را داشته باشند اقدام به سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی گفت: در این مزرعه اولین بچه ماهی اصلاح نژاد شده آکوالند ایرانی تولید شده و در نظر داریم ظرف 5 سال شرایط را برای تامین نیاز کشور به تخم چشم زده ماهیان سردآبی مهیا کرده که البته انتظار داریم برای تحقق این هدف بتوانیم فعالیت های گذشته خود را ادامه داده تا شاهد تامین منابع مورد نیاز و سرمایه گذاری در طرح های در دست اجرای استان مختلف باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 96110200978، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین