پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
اعضای شورای شهر تهران در حالی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را تعیین خواهند کرد که هنوز به سوالات و ابهامات برخی از اعضا به روشنی پاسخ داده نشده است.

شعارسال: قرار است شورای شهر تهران برای نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک تصمیم گیری کند. این در حالی است که به گفته رییس شورای شهر تهران (روز یکشنبه یک بهمن ماه ) هنوز مصوبه شورای ترافیک تهران به شورا به صورت مکتوب ارائه نشده است.

در جلسه ای که روز شنبه در کمیسیون عمران شورای شهر تهران برگزار شد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بر لزوم بازنگری این طرح تاکید کرد اما پس از شنیدن انتقاد برخی اعضا اعلام کرد این طرح در شورای ترافیک مصوب شده و شورای شهر نیز ملزوم به تعیین نرخ عوارض برای آن است.

محسن پورسید آقایی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه سالهاست طرح ترافیک بازنگری نشده، در این دوره تصمیم گرفته شد که با کمک کارشناسان و مشاوران حوزه حمل و نقل تغییراتی در طرح اعمال شود. که پس از جلسات مفصل این طرح به تصویب شورای عالی ترافیک رسید.او ادامه اد : این اجازه را از شورای شهر خواستیم که در ایام خاص که وارونگی دما داریم بتوانیم ۵۰ درصد عوارض ورود به طرح را افزایش دهیم.

 به گفته معاون شهردار تهران هدف اصلی طرح این است که ماشین ها به سمت معاینه فنی برتر بروند و خودروهای هیبریدی جایگزین شوند.

رانتی حذف نشده/ طرح جدید تاثیری بر آلودگی هوا ندارد

اعضای منتقد طرح شهرداری تهران معتقد بودند با اصل بازنگری طرح ترافیک موافق هستند اما باید مشخص شود هدف این طرح چیست؟ گفته شده رانت ها باید حذف شود، اما در حال حاضر اخباری که می شنویم رانت ها همچنان در طرح هستند همچنین درآمد نسبت به طرح قبلی افزایش نداشته است.

بر اساس آن چه در این جلسه عنوان شده طرح جدید ترافیک پایتخت تاثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت. همچنین خودروهایی در این بین که شغلشان کار با ماشین است همانند وانت ها و تاکسی ها، تاکنون در طرح دیده نشده اند و لایحه نرخ به شورا داده شده اما لایحه برآورد داده نشده است.

با کدام حمل و نقل عمومی مردم را به سمت اتوبوس و مترو هدایت می کنیم

یکی دیگر از انتقاد اعضای شورا به شهرداری نحوه ورود معاونت حمل و نقل به این موضوع بود. به اعتقاد آنها پیش از آن که لایحه ای به این مهمی ارائه شود باید، پیرامون موضوع به بحث در کمیسیون های ۶ گانه شورا می پرداختید. همچنین این طرح در خصوص ماشین های دیزل و موتور تمهیداتی نیندیشیده است و در حالی شهروند را مجاب می کنیم که بدون وسیله نقلیه شخصی وارد طرح شود اما نه اتوبوس و نه مترو تامین کرده ایم.

یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مطرح شد عدم آمادگی شهر برای اجرای چنین طرحی است و دلیل اصرار بر اجرای طرح با وجود اما و اگرهایی که وجود دارد. عواقب اجتماعی، عدم مدل سازی برای احصای مشکلات احتمالی و نبود تفاوت میان خودروهای کاربراتوری و انژکتوری دیگر مشکلاتی بود که از سوی اعضا مطرح شد.

پاسخ پورسیدآقایی به اعضای شورا این بود که به هر حال این طرح توسط شورای عالی ترافیک تصویب شده و شورای شهر بایستی قیمت گذاری آن را انجام دهد.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جائی نرسد فریاد است

به زودی در خصوص نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک تصمیم گیری می شود و به نظر می آید شهرداری قصد ندارد پاسخ منتقدان را به روشنی بدهد زیرا به اعتقاد مسئولان ترافیکی منتقدان کسانی هستند که پیش از این از رانت طرح ترافیک برخوردار بودند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار:2 بهمن 1396، کدخبر: 4206928 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین