پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکاران داخلی ما توانایی مالی برای انجام بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را ندارند و به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌های سپاه و ارتش قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

شعارسال : محمدجواد جمالی نوبندگانی اظهار کرد: اگر واگذاری فعالیت‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی برای حاکمیت ایجاد مشکل نکند، کار مفیدی است اما نباید کارها پس از واگذاری به بخش خصوصی رها شود. در دنیای اقتصاد آزاد هم اینگونه نیست که پس از واگذاری به بخش خصوصی کارها از حوزه نظارتی دولت خارج شود.

وی افزود: ما موافق واگذاری برخی فعالیت ها به بخش خصوصی هستیم اما در همان کشورهایی هم که مظهر اقتصاد آزاد محسوب می شوند، چند کار را به بخش خصوصی محول نمی کنند. یکی از این کارها سلامت مردم است. در امریکا یکی از موضوعاتی که کاندیداهای ریاست جمهوری روی آن بحث می کنند، بحث بهداشت و درمان است. بهداشت و درمان مقوله‌ای است که دولت حتما باید بر آن نظارت داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر دفاع مبنی بر واگذاری فعالیت های اقتصادی کل نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش به بخش خصوصی تصریح کرد: نیروهای مسلح دو نوع فعالیت دارند؛ یکی فعالیت حرفه‌ای آن‌هاست که قابل واگذاری نیست و دیگری فعالیت‌های غیرحرفه‌ای آن‌هاست که قابل واگذاری است.

وی تاکید کرد: اتفاقا در دیگر کشورهای دنیا هم از سیستم های نظامی و امکانات لجستیک خود برای سازندگی‌های داخلی استفاده می کنند و امریکا هم از این دست کشورهاست. فعالیت عمرانی سپاه و ارتش منافاتی با فعالیت بخش خصوصی ندارد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: سپاه و ارتش اعلام کرده‌اند اگر بخش خصوصی در حوزه‌ای توانایی داشته باشد، با آن رقابت نمی‌کنند و جاهایی قدم پیش می گذارند که بخش خصوصی توانایی ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه باتوجه به رکود اقتصادی موجود در کشور همه پیمانکاران داخلی ما از دولت طلبکار هستند و اوراق قرضه دریافت می کنند، گفت: بنابراین پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی توانایی انجام بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را ندارند. پیمانکاران خارجی نیز به دلیل ترسی که امریکا از ایران در دل مردم دنیا انداخته است، آنچنان که دولت توقع داشت وارد صحنه نشدند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: در حوزه واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت به بخش خصوصی باید کاملا واقع‌بینانه وارد شد و از تصمیمات احساسی خودداری کرد.

روز گذشته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه‌ای، از پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در ارتش و سپاه خبر داد. امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی تا پایان سال گفت: این مسأله جهت‌گیری اصولی همه ماست و همه تلاش خود را می‌کنیم اما میزان موفقیت ما به شرایط و وضعیت بازار و امکان واگذاری بستگی دارد. این سیاست، سیاست کل نیروهای مسلح است که سپاه و ارتش را هم شامل می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 339758، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین