پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
وزیر نفت گفت: با راه اندازی فازهای 13،14، و 20 تا 24 پارس جنوبی ماهانه یک میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد.

شعارسال : بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس افزود: برای تحقق این مهم ضروری است مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای مرتبط در این زمینه یاریگر وزارت نفت باشند تا بتوانیم با تزریق سرمایه درآمد ارزی بیشتری نصیب کشور کنیم و در صورت معطلی در این زمینه و عدم تزریق سرمایه کشور را از درآمد ماهانه یک میلیارد دلار از این شش فاز باقیمانده محروم کرده ایم.
وی با بیان اینکه مزیت کشور ما انرژی است افزود: در تمام فعالیت های وزرات نفت موضوع زنجیره ارزش و تولید در نظر گرفته شده به طوری که از همان ابتدا صنایع پایین دستی در منطقه عسلویه پیش بینی شده بود و اکنون بسیاری از آنها در مدار تولید قرار دارند و از این جهت ارز فراوانی وارد کشور شده است.
زنگنه گفت: با راه اندازی پالایشگاه های سیراف 480 هزار بشکه میعانات گازی در این واحد ها تبدیل به ارزش افزوده می شود که با احتساب پالایشگاه ستاره خلیج فارس و از مجموع تولید یک میلیون بشکه ای میعانات گازی از فازهای پارس جنوبی این امیدواری وجود دارد که ما دیگر نیاز چندانی به صادرات این محصول مهم نداشته باشیم و مجموع تولید این محصول در کشور به ارزش افزوده تبدیل شود.
وزیر نفت با اشاره به عملکرد وزارت نفت طی پنج سال گذشته گفت: طی این مدت 275 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شده که اکنون به تولید برابر با قطر از این میدان دست یافته ایم که این موفقیت بزرگی برای دولت تدبیر و امید است.
زنگنه گفت: ثروت ملی در جهت بهبود زندگی مردم و افزایش درآمد کشور باید به کار گرفته شود و امیدواریم با کمک کمیسیون انرژی علاوه بر اخذ مجوزهای لازم به منظور تزریق سرمایه به این بخش بتوانیم وضعیت اشتغال این منطقه را نیز سامان ببخشیم.
وزیر نفت در بخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از مردم منطقه که میزبان خوبی برای صنعت نفت بوده اند گفت: تمام تلاش ما در مجموعه وزارت نفت این است که زندگی مردم این منطقه را ازطریق راه اندازی فازهای پارس جنوبی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالا ببریم.
وی یادآور شد: تاکنون قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است و طی سالهای آینده سعی می کنیم کارکنان صنعت نفت را در همین منطقه اسکان دهیم و از شهرک سازی که منحصر به وزارت نفت باشد خودداری خواهیم کرد تا از این طریق وزارت نفت بتواند امکانات رفاهی برای همه مردم ایجاد کند و این امکانات منحصر به کارکنان نباشد.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به عسلویه از فازهای پارس جنوبی بازدید و در نشست تخصصی روند پیشرفت پروژه های صنعت نفت در پارس جنوبی را بررسی می کنند.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس دراین سفر از پالایشگاه فازهای 22،24،13،19 و 14 پارس جنوبی و پروژه ایران ال ان جی بازدید کردند.
وزیر نفت واعضای کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز ازطریق فرودگاه بین المللی خلیج فارس وارد عسلویه شدند و مورد استقبال مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، فرماندار عسلویه و مدیران صنعت نفت قرار گرفتند.
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در بخش ایرانی آن 19 میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد که 9 میلیارد بشکه قابل برداشت است.
هم اکنون در 18 فاز در حال بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.
طرح توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی در قالب 24 فاز اجرایی شده که هم اکنون با بهره برداری از 18فاز آن روزانه 570 میلیون متر مکعب گاز تولید می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 82804216، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
ایران فعلا به همین فروش خام نفت و گاز زندست ولی نباید برای اینده کشور روی این سرمایه های تمام شدنی سرمایه گذاری کرد
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین