پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
تنها در کهکشان راه شیری به غیر از خورشید، بر اساس محاسبه جرم کهکشان، ۱۰۰ میلیارد ستاره وجود دارد از این رو طبیعی است که خورشید ما تنها نباشد و ممکن است در کهکشان بی انتها سیاره‌ای همانند زمین وجود داشته باشد که در آن حیات جریان دارد.

شعارسال : تاکنون بارها و بارها از اشیا پرنده ناشناس کروی شکل درخشان که از آسمان کشورهایی همچون ژاپن، روسیه، چین، انگلیس، آمریکا، فرانسه و ..... گذشته اند عکس ها، فیلم ها و مطالبی شنیده و خوانده ایم. برخی این اشیا را متعلق به آزمایشات نیروهای آمریکایی و روسی دانسته اند، اما اگر این امر واقعیت داشته باشد چرا این اشیا در سرتاسر دنیا همچون کشورمان دیده شده است؟ آیا به راستی موجودات فضایی وجود دارند؟ در این گزارش می خواهیم به تاریخچه موجودات فضایی در ایران بپردازیم و همچنین به آیات و روایاتی در مورد موجودات فضایی در قرآن و احادیت بپردازیم.

موجودات فضایی در ایران باستان

در اکتشافات متعدد که در آثار باستانی کشورمان انجام شده است آثار و شواهد متعددی در مورد اشکال عجیبی به دست آمده که می توان دلیلی بر رفت و آمد موجودات فضایی در گذشته های دور بر روی زمین باشد که از این آثار می توان به چند مورد اشاره کرد:

1-یک مجموعه علایم حلقوی و خطی که در تیمره ( کوه های اطراف خمین ) کشف شده است که وقتی آنها را آنالیز می کنیم، فرمول C23 H46 یعنی فرمول یک سیلیکون نیمه هادی درست می شود که در ادوات مخابراتی و ماهواره ها کاربرد دارد. شگفت این است که وقتی پیوند های خطی و حلقوی فرمول را به هم وصل می کنیم شبیه انسان فضایی می شود.(قدمت: (ح) هزاره ی اول ق.م)

تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران

2- نقوش بزهای کوهی حکاکی شده در آریزونا ، کالیفرنیا و کلرادو امریکا آنقدر از نظر طرح ، اندازه و روح موجود در حکاکی ها با نمونه نقوش حکاکی شده درایران (تیمره) شبیه به هم هستند که کمتر هنرمندی است که می تواند به راحتی این نقوش جادویی را ازهم تفکیک کند.

تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران

3- یک شئ آیرودینامیک که شباهت نزدیک به سفینه یا رهنورد های فضایی دارد، انسانی با لباسی عجیب و سری بزرگ که شباهت به لباس و کلاهخود فضانوردان دارد.

تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران

اشیای پرنده ناشناخته در آسمان تهران (۱۳۵۵)

یکی از مشهورترین و معتبرترین گزارش های جهانی درباره رویت یوفوها مربوط به ایران است. (19 سپتامبر 1976 مطابق 29 شهریور1355). حدود ساعت ده و نیم شب ۳۰ شهریور ۱۳۵۵، تماسهای مردم با نیروی هوایی ارتش خبر از رؤیت شئ پرنده و مرموز در افق شمالیِ تهران و منطقه شمیرانات داد ، ساعاتی بعد، چند نفر از مردم محله های آزادی و شادمهر هم گزارشاتی مبنی بر رویت شئ ناشناس و نورانی به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد مخابره کردند.

پس از تأیید این گزارش‌ها توسط برج مراقبت فردوگاه مهرآباد، از پایگاه هوایی شاهرخی (شهید نوژه) دو فروند F-4 Phantom عازم تهران می شوند، خلبان هواپیمای اول پس از نزدیک شدن به شئ متوجه از کار افتادن آلات دقیق و وسایل ارتباط رادیویی هواپیما شده و این موضوع را به برج مراقبت اطلاع می دهد، خلبان هواپیمای دوم که دقایقی بعد به محل تعقیب و گریز میرسد، تلاش می‌کند به شئ ناشناخته نزدیک شده و آن را مشاهده کند.

خلبان این جنگده در خاطرات خود می گوید: «اشیا پرنده خیلی سریع حرکت می‌کرد و با سرعت بالا جابجا می‌شد از خود چهار نور ساطع می‌کرد و از قسمت بالای آن نوری قرمز و چشمک زن، در پایین نوری نارنجی رنگ و در طرفین نوری آبی رنگ ساطع می‌شد. این نورها به قدری شدید بودند که امکان دیدن بدنه این شئ وجود نداشت»

پس از نزدیک تر شدن، جسمی نورانی و کوچک از آن جدا شده و به هواپیما نزدیک می شود، خلبان تصور می‌کند که موشکی به سمت وی شلیک شده است: «من فکر کردم موشکی به سمت من شلیک شده و سعی کردم با موشک های حرارتی آن را هدف قرار دهم؛ اما وقتی موشکم را انتخاب کردم، متوجه از کار افتادن وسایل و خاموش شدن همه چراغ‌ها بر روی صفحه مقابلم شدم. در آن لحظه آلات دقیق شروع به نوسان کردند و ارتباط رادیویی هم از کار افتاد «بشقاب پرنده همچنان با سرعت سرسام آوری حرکت میکند؛ هر دو جنگنده به سمت فرودگاه مهرآباد میروند؛ برای یک لحظه برق کل فرودگاه قطع و وصل میشود، شیشه ها به لرزه در می آیند و زمانی که بشقاب پرنده از فرودگاه فاصله میگیرد، همه چیز به حالت عادی باز میگردد. جنگنده ها تصمیم میگیرند از صحنه خارج شوند؛ با دور شدن هواپیما ها، جسم نورانی هم از تعقیب آنان صرف نظر می‌کند. تعقیب و گریز در آسمان تهران ادامه می‌یابد؛ خلبان روئیت چند جسم نورانی دیگر را در بالای سر خود و سایر نقاط تهران گزارش کرده‌است؛ اما هر بار همانند مورد اول با نزدیک شدن به آن اجسام، ارتباطات رادیویی هواپیما از کار می‌افتد. دقایقی بشقاب پرنده ها دور میشوند و جنگنده ها هم به دستور فرماندهی به سمت پایگاه باز میگردند و ماجرا تمام میشود.

گزارش DIA و بازتاب حادثه

مدارک مربوط به حادثه یوفو در تهران به خوبی توسط ( سازمان اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا)موسوم به DIA جمع آوری و تایید شد و نسخه هایی از گزارش آن برای کاخ سفید ، ورارت کشور ، ستاد مشترک ارتش، سازمان امنیت ملی NSA و سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا یا همان CIA ارسال شد. که می توان این گزارشات را در زیر مشاهده کنید.

تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران
تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران
تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران

رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران – سال 1365

یک جوان تهرانی در سکوت و خلوت سحرگاهی پارک جنگلی عباس‌آباد با صحنه هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده‌ای روبه‌رو می‌شود، پرواز بشقاب‌های پرنده بر فراز تپه‌های عباس‌آباد…

دکتر داریوش ادیب متخصص شیمی و سنگ‌های قیمتی و صاحب تألیفات بی‌شمار علمی و یکی از کارشناسان «UFO» (اشیای پرنده ناشناخته) در پیش‌گفتار کتاب خود به نام «اسرار بشقاب‌های پرنده» می‌نویسد: در سال ۱۳۶۵، روزی جوانی نزد من آمد و با هیجان فراوان از حضور بشقاب‌های پرنده در محوطه پارک جنگلی عباس‌آباد تهران خبر داد. او اصرار داشت که در ساعت‌های اولیه صبح چند بشقاب پرنده در آنجا دیده و از چند شاهد نیز برای ارتباط ادعای خود نام می‌برد…

با سؤال‌هایی آمیخته به ناباوری و تمسخر با او برخورد کردم و قاطعانه گفتم مقوله بشقاب‌های پرنده، ساخته و پرداخته ذهن دانشمندان امریکایی بعد از جنگ جهانی دوم است.

دکتر ادیب در ادامه می‌نویسد: فردای آن روز، آن جوان با حالتی عصبی، ادعای خود را با این عبارت که «امروز هم آنها آمدند» تکرار کرد و من برای خاتمه دادن به این بحث از او خواستم برای صحت حرف‌هایش بهتر است از بشقاب‌پرنده‌ها عکس بگیرد.

دکتر داریوش ادیب می‌گوید: «در دوران تحصیل در امریکا، خوانده بودم که دو روز پی‌درپی بشقاب پرنده‌ای در حوالی نقاط مهمی چون نیروگاه‌های اتمی یا مراکز رادیو تلسکوپ‌های عظیم در پرواز بودند، اما هرگز نشنیده بودم که بشقاب‌ پرنده‌ای چند روز متوالی در محلی آن هم در آسمان تپه‌های عباس‌آباد آمد و رفت کرده باشد.»

دو روز بعد همان جوان با دو حلقه فیلم و در حالی که از شدت هیجان می‌لرزید، به دیدار دکتر ادیب می‌آید و با لکنت زبان می‌گوید: «آنها … دوباره آ… مد…ند… از آن….ها فیلم گرفتم.»

دکتر ادیب این گونه ادامه می‌دهد:

«هنگامی که عکس‌های چاپ شده را دیدم، با وجود دلایل حیرت‌انگیزی که در آنها وجود داشت، اصالتشان باور کردنی نبود…

با گذشت دو سال از این ماجرا روزی از پارک جنگلی رد می‌شدم، به تعدادی باغبان برخورد کردم و ضمن حرف زدن با آنها، ماجرای بشقاب‌پرنده را پیش کشیدم و با کمال تعجب یکی از باغبان‌ها به توصیف روزهایی پرداخت که جوان مورد بحث، بشقاب‌پرنده‌ها را در تپه‌های عباس‌آباد دیده و عکس گرفته بود.»

به گفته دکتر ادیب برخی از عکس‌های جوان ایرانی همراه با تأییدیه کارشناس لابراتوار کداک در انگلیس در شماره سپتامبر ۱۹۹۰ مجله FSR به چاپ رسیده است. ماجرای جوان ایرانی باعث شد تا دکتر داریوش ادیب با علاقه‌مندی به بحث بشقاب‌پرنده، خود در زمره کارشناسان زبده مطالعات اشیای پرنده ناشناخته «UFO» درآید.

تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران
تاریخچه موجودات فضایی/رویت بشقاب پرنده های فرازمینی بر فراز عباس آباد تهران

گزارش‌های اخیر درمورد یوفو

۲۵ و ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۸۳ خبرگزاری‌ها خبر مشاهده شیء ناشناس نورانی را در آسمان مشکین‌شهر و اردبیل دادند، بلافاصله صدا و سیما تصاویری که توسط یک دوربین آماتوری از این اجرام تهیه شده بود منتشر ساخت و بدین ترتیب موج جدید آغاز شد. خبرگزاری های مختلف کشور در کمتر از ۷۲ ساعت بیش از ۶ خبر از رؤیت این اجرام در آسمان شهرهای مختلف ایران از مشکین‌شهر و اردبیل گرفته تا گنبد کاووس و تبریز و اراک و اشنویه و سنندج و… منتشر کردند.

در آن زمان امیر سرتیپ دوم موسوی ، در گفت وگو با صدا و سیما گفت: اشیا پرنده ناشناس گزارش شده که در رادارهای نیروی هوایی ثبت نشده اند، در ارتفاعی قرار دارند که تهدیدی برای فضای کشور تلقی نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی به عنوان مسئول امنیت فضای کشور، از گذشته مساله یوفوها را با جدیت پیگیری کرده است ، اظهار داشت: با اینکه این اشیا به دلیل ارتفاع بالا و قرار نداشتن در برد رادارهای نیروی هوایی ، تهدیدی برای آسمان کشور تلقی نشده و امکان اقدام تاکتیکی علیه آنها نیز وجود ندارد، ولی نیروی هوایی ، تمام این اشیا ناشناخته را ارزیابی کرده و کلیه گزارشات و اخبار مربوط به مشاهده یوفوها را ثبت و بررسی می کند.

امیر موسوی با اذعان به دشواری تخمین فاصله این اشیا از زمین خاطرنشان کرد: مساله قرار داشتن یوفوها در ارتفاع بسیار بالا بر اساس تجربه به دست آمده است ، به طوری که خلبانهایی که پس از مشاهده این اشیا ناشناس به سمت آنها پرواز کرده اند، این بعد ارتفاع را کاملا احساس کرده اند.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در پایان با ابراز اطمینان نسبت به بی خطر و بی اثر بودن یوفوهای مشاهده شده در آسمان شهرهای شمالی کشور، بر آمادگی کامل نیروی هوایی در دفع هرگونه تحرک هوایی خصمانه در فضای کشور تاکید کرد.

در سال های اخیر گزارش های متعددی از مشاهده اشیا نورانی در کشور دیده شده که ما تنها به مورد فوق بسنده می کنیم.

آیاتی از قرآن کریم که وجود موجودات فضایی را اثبات می‌کنند!

در اینجا آیاتی از قرآن و نیز احادیث و روایاتی که وجود حیات بر سیارات دیگر را تأیید کرده اند با هم مرور می کنیم:

1-تسبح‌ له‌السموات‌السبع والارض و من فیهن و ان من شی‌ء‌الایسبح بحمده و لکن لاتفقهون تسبیحهم انه کان حلیماً غفورا.

آسمانهاى هفتگانه و زمين و هر كس كه در آنهاست او را تسبيح می‌‏گويند و هيچ چيز نيست مگر اينكه در حال ستايش تسبيح او می‌‏گويد ولى شما تسبيح آنها را درنم‏ی‌یابيد به راستى كه او همواره بردبار [و] آمرزنده است.( آیه 44 سوره الاسراء)

2- الا سیجدو‌الله‌الذی یخرج‌الخب، فی‌السموات‌و‌الارض و یعلم ما تخفون و ما تعلنون

چرا برای خداوندی سجده نمی کنند که آنچه را در آسمانها و زمین پنهان است خارج ( و آشکار ) می سازد ، و آنچه را پنهان می دارید یا آشکار می کنید می داند؟!( آیه 25 سوره نمل)

3- افعیینا بالخلق‌الاول بل هم فی‌لبس من خلق جدید.

مگر ما از آفريدن بار نخست عالم خسته شديم ؟ نه همه اين حرفها را مى دانند ولى نسبت به خلقت جديد در قيامت شك دارند.( آیه 15 سوره ق)

4- له‌مقالید‌السموات‌و‌الارض والذین کفرو ابایات الله او لئک هم‌انحا سرون.

کلیدهای آسمانها و زمین از آن اوست و کسانی که به آیات خداوند کافر شدند زیانکارانند.( آیه 63 سوره الزمر)

این گزارش حاکی از آن است که چون روز قیامت به انسان‌ها و عقاب و ثواب آن‌ها تعلق دارد لذا حوادث هولناک آن از قبیل ترس و خوف و بیهوش شدن انسان‌ها را شامل می‌شود و فرشتگان از این قاعده مستثنی هستند.

به علاوه اگر منظور از ساکن‌ آسمان‌ها فرشتگان باشند لازم می‌آید که منظور از سماوات، کرات، آسمانی نباشند بلکه همان هفت آسمانی باشند که دارای مراتب معنوی و رتبی هستند، در حالی که با توجه به قرائن فراوان در قرآن مجید هر جا «سماوات» با «ارض» کنار هم آمده‌اند، منظور آسمان‌های سیارات دیگر هستند.

موجودات فضايي در روایات

در جوامع روايي شيعه ، روايات متعدّدي درباره ي موجودات غير زميني يا موجودات زميني ناشناخته يا تقريباً ناشناخته براي بشر امروزي وجود دارد که می توان به چند مورد اشاره کرد:

1-ابو حمزه ثمالى می گوید از عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ــ عليه السّلام ـــ شنیدم که فرمود: «همانا خدا محمّد و على و فرزندان پاكشان را از نور عظمت خود آفريد و آنان را قائم نمود اشباحی پيش از مخلوقات ؛ سپس فرمود: تو گمان دارى خدا خلقى جز شما نيافريده ؛ آرى سوگند به خدا البته خدا هزار هزار آدم و هزار هزار عالم آفريده، و تو به خدا سوگند دنبال و آخر همه ی اين عالمهایى.» ( بحارالانوار ، ج 25 ، ص 25)

2- امام صادق (ع) فرمودند: راي خداي عزّ و جلّ دوازده هزار عالم است كه هر كدام آنها بزرگتر از هفت آسمان و هفت زمين مي باشد. هيچكدام از (اهل) اين عوالم براي خدا عالمي غير از عالم خودشان نمي بينند و من حجّت هستم براي همه ي اين عالمها.» (بحارالأنوار ، ج27 ، ص41 )

3- ابوحمزه گويد امام باقر(ع) نگاهي به آسمان كرده فرمودند: اي ابو حمزه اين گنبد پدر ما آدم است و همانا براي خدا غير از اين گنبد ، سي و نه گنبد ديگر است كه در آنها مخلوقاتي هستند كه چشم بر هم زدني خدا را عصيان نكرده اند.» (بحارالأنوار ، ج54 ،ص335)

همچنین عجلان گويد از امام صادق (ع) درباره ي قبّه و گنبد حضرت آدم (ع) سوال كرده و گفتم: آيا گنبد حضرت آدم (ع) همين است (همين آسمان بالاي سر ماست؟) فرمودند: بلي و براي خدا گنبدهاي فراوان ديگري است. همانا پشت اين مغرب شما سي و نه مغرب است. زميني است سفيد و انباشته از خلق كه از ما نور مي گيرند و چشم بر هم زدني خدا را عصيان نمي كنند و نمي دانند كه آيا خدا آدمي خلق نموده يا نه.» (بحارالأنوار ، ج 27 ، ص45)

4- جابر گويد از امام باقر (ع) شنيدم كه مي فرمودند: همانا بيرون از اين خورشيد شما چهل چشمه ي خوشيد است كه از هر خورشيدي تا خورشيد ديگر چهل روز فاصله است. در آن مخلوقات فراواني هستند كه نمي دانند آيا خدا آدمي خلق كرده يا نه. و بيرون اين ماه شما چهل ماه است كه بين ماهي تا ماه ديگر مسير چهل روز است. در آن مخلوقات فراواني هستند كه نمي دانند آيا خدا آدمي خلق كرده يا نه. به آنها الهام شده همانگونه كه به زنبور عسل الهام شده كه لعنت كنند اوّلي و دومي را در هر زماني از زمانها ؛ و بر آنها فرشتگاني گماشته شده اند تا هر گاه لعنت نكردند آنها را عذاب كرده شوند.» (بحارالأنوار ، ج 27 ، ص46)

همانطور که ما در بخشی از کائنات قرار گرفتیم و توان بالایی داریم که به ماه و یا کرات دیگر سفر می‌کند مشاهده می‌شود که این توان را نداریم که با موجودات احتمالی اطراف خود ارتباط برقرار کنیم. چه بسا موجوداتی در سایر کرات وجودداشته باشد حتی اگر بر اساس سیکل کربن 14 خلق شده باشیم چه بسا این موجودات با سیکل دیگر خلق شده باشند و به این دلیل از نظر اینکه خود را تنها فرض کنیم و عدم وجود اشیا پرنده را تایید کنیم معنای آن رد این موجودات نیست چون می‌توانند در سطوح مختلف تکنولوژی و توان علمی باشند و آنها نتوانستند و یا نخواستند با انسان ارتباط برقرار کنند و در پایان قضاوت با شماست که باور کنید ما در این جهان بی انتها تنها نیستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فن آوری، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 52058، www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
واقعا جنگنده هامون بهشون نزدیک شدن؟اینا رو توی فیلما بیشتر دیده بودم ولی ایول
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین