پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
عضو شورای شهر اهواز گفت: ۹۵ درصد از گرد و خاکی که در استان خوزستان و شهر اهواز به وجود می‌آید منشا داخلی دارد و فقط ۵ درصد آن از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

شعارسال: عضو شورای شهر اهواز گفت: ۹۵ درصد از گرد و خاکی که در استان خوزستان و شهر اهواز به وجود می‌آید منشا داخلی دارد و فقط ۵ درصد آن از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

محمدرضا ایزدی در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز در تالار اجتماعات این شورا با اشاره به بروز پدیده ریزگردها اظهار داشت: 17 کانون گرد و خاک در استان خوزستان وجود دارد که منشا ریزگردها هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت کارهای آن چنانی برای مهار ریزگردها انجام نداده است، بیان کرد: 95 درصد از گرد و خاکی که در استان خوزستان و شهر اهواز به وجود می‌آید منشا داخلی دارد و فقط 5 درصد آن از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز با یادآوری این نکته که مشکل ریزگردها را نمی‌توان در کوتاه مدت برطرف کرد، افزود: باید یک برنامه مدون ملی برای آن در نظر گرفته شود که اعتبارات ملی نیز به این مسئله اختصاص یابد.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان نسنجیده رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز اشاره کرد و گفت: وی می‌گوید که استان خوزستان آب مازاد دارد در صورت که یکی از عوامل مهم بروز پدیده ریزگردها کمبود آب است.

ایزدی در همین ارتباط توضیح داد: رئیس سازمان محیط زیست کشور می‌گوید که استان خوزستان آب مازاد دارد و از آن طرف شورای عالی آب به علت کمبود آب اجازه اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که 500 هزار هکتار آن متعلق به استان ما است را نمی‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد: تاکنون 225 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تامین آب شده است ولی شورای آب کشور می‌گوید که نمی‌توانیم به علت کمبود آب برای 275 هزار هکتار باقی مانده آب تامین کنیم زیرا آبی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به پیامدهای وقوع گرد و خاک‌های مکرر در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این امر شرایط زندگی شهروندان را در خوزستان بحرانی می‌کند و مهاجرت به نقاط دیگر کشور را در پی دارد.

ایزدی با یادآوری تعطیلی‌های پی در پی در استان خوزستان در زمان وقوع گرد و خاک تاکید کرد: هر تعطیلی در استان خوزستان به دلیل پدیده ریزگردها، روزانه ده‌ها میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌کند که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: باید نسبت به تشکیل کارگروه فنی و حقوقی برای پیگیری مشکل ریزگردها و گرد و خاک در استان خوزستان و اهواز اقدام کرد تا بیشتر از این متضرر نشویم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396، کدخبر: 1635581، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
شما فقط عکس رو نکاه کن گویای همه چیزه البته گفته شده اقداماتی صورت گرفته باید دید در اینده چه نتایجی داره برای مردم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین