پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
حادثه تصادف دانش‌آموزان در شهرستان بوانات به دلیل تعطیلی مدرسه رخ داد موضوعی که مهاجرت از روستا را نیز افزایش داده است.

شعارسال: حادثه تصادف دانش‌آموزان در شهرستان بوانات به دلیل تعطیلی مدرسه رخ داد موضوعی که مهاجرت از روستا را نیز افزایش داده است.

باز هم حادثه برای دانش‌آموزان رخ داد اما این بار در یکی از روستاهای استان فارس «خودروی پیکانی که دانش‌آموزان را به مدرسه می‌برده به علت نامعلومی واژگون شده، راننده فوت کرده و دانش‌آموزان هم زخمی شده به بیمارستان منتقل شدند، این ماجرایی است که در سیمکان شهرستان بوانات استان فارس رخ داده است.

* تعطیلی یک مدرسه و مهاجرت بیشتر از روستا

«چند سالی می‌شود که مدرسه راهنمایی دهستان سیمکان تعطیل شده و مردم مجبور هستند که فرزندشان را برای تحصیل به شهرستان مجاور یا شهر بوانات بفرستند» این موضوعی است که علی یوسفی دهیار سیمکان در گفت‌وگو با تسنیم اعلام می‌کند.

به گفته وی در گذشته که مدرسه فعال بود، دانش‌آموزان از روستاهای اطراف نیز به این مدرسه می‌آمدند اما از آنجا که با خشکسالی‌های پی در پی مردم از روستاها مهاجرت کردند، تعداد دانش‌‌آموزان نیز کم شد در نتیجه مدرسه را تعطیل کردند.

یوسفی معتقد است که با وجود کمی تعداد دانش‌آموزان اما فعال بودن مدرسه مایه رونق روستا بود چراکه در حال حاضر نه تنها خانواده‌ها به دلیل خشکسالی بلکه جوانانی که تازه تشکیل خانواده داده و فرزند کوچک دارند با این دلیل که روستا مدرسه ندارد، از روستا مهاجرت می‌کنند.

وی از پیگیری برای احیای یک مدرسه در دهستان سیمکان سخن می‌گوید که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و می‌گوید: رفت‌وآمد دانش‌آموزان به شهرستان مجاور نیز سبب حوادث این چنینی می‌شود. دهیار سیمکان از زمانی سخن می‌گوید که مدرسه با 20 معلم اداره می‌شده اما سال به سال تعداد جمعیت کم و در نهایت مدرسه تعطیل شد.

مورد دیگری که یوسفی با توجه به حادثه امروز در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند، نظارت آموزش و پرورش بر سرویس مدرسه است که تاکنون انجام نشده و مردم خود اقدام به گرفتن سرویس برای فرزندشان کردند.

* مدرسه تعطیل شده احیا می‌شود

محسن پورزارعی، فرماندار بوانات در گفت‌وگو با تسنیم با تائید کم شدن تعداد دانش‌آموزان در مدارس روستایی این شهرستان می‌گوید: در برخی از روستاها تعداد دانش‌آموزان به 4 نفر رسیده و به لحاظ استاندارد امکان دایر کردن مدرسه در یک روستا وجود ندارد.

با توجه به حادثه‌ای رخ داده و وضعیت فضای آموزشی در دهستان سیمکان وی از تلاش برای احیای مدرسه منحل شده این روستا خبر می‌دهد. به گفته وی مطالعات اولیه برای احیای مدرسه آغاز شده و در صورتی که تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب حداقلی هم برسند با مدیرکل آموزش و پرورش فارس مذاکره و به صورت موردی این مدرسه احیا می‌شود.

فرماندار بوانات از وضعیت مطلوب دانش‌آموزانی که در این حادثه حضور داشتند، سخن می‌گوید و تاکید می‌کند که رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان مورد پیگیری مسئولان است.

یوسفی دهیار سیمکان از وجود 2 مدرسه در این روستا سخن می‌گوید که یکی از آنها در حال حاضر در اختیار دانش‌آموزان ابتدایی است و دیگر بلااستفاده باقی مانده است. وی می‌گوید: احیای مدرسه دوم که بلااستفاده است هزینه چندانی ندارد و در صورتی که اراده مسئولان باشد، امکان فعالیت دوباره مدرسه وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396، کدخبر: 1634812، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
باید امکانات آموزشی هرچه سریع تر در مناطق محروم برقرار شه ، مهاجرت از روستا به شهر تبعات جبران ناپذیری داره
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
در ایران چیزی بنام مهاجرت معکوس بر خلاف غرب آنگونه که باید وجود نداشته و علت تمرکز امکانات رفاهی در دل شهر است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
اقزایش مهاجرت از روستا به شهر یعنی تولیدات کشاورزی کمتر و کویر زایی و تغییر اقلیم و فرهنگ و افزایش شغل های کاذب در شهر ها
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین