پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه صبر از جمله خصایل انسانی است که از ایمانی عظیم سرچشمه می گیرد، گفت: صبر حضرت زینب (س) در مصائب مثال زدنی است.

شعارسال: تاریخ اسلام مملو از بزرگانی است که رفتار و کردارشان شاهد مثالی برای تمامی انسان هاست و همواره نام نیک هر یک از این بزرگان دین و مذهب با یک صفت ارزنده، متبلور می شود. در این میان زینب (س) در عرصه زندگانی خود با وجود رویارویی با شدائد روزگار، اسوه صبر و بردباری است.

حضرت زینب (س) از همان دوران کودکی با رنج و سختی آشنا بود و در برابر هر مصیبت و رنجی که برای او پیش می آمد با صبر و شکیبایی مثال زدنی ایستادگی می کرد و راه رضای خدا را در پیش می گرفت.

حضرت زینب (س) از جمله افرادی در خاندان رسول‌ الله (ص) است که نام شریفشان را خود خداوند متعال تعیین کرده‌اند؛ یعنی این فرزند بزرگوار امیرالمؤمنین علی(ع) از ابتدای تولدشان مورد توجه خاص خداوند متعال بوده‌اند، ایشان تحت تعالیم الگوهای بالای انسانیت بوده و در کنار خاندان وحی تربیت شدند و یکی از توصیفات حضرت زینب (س) این بود که پیامبر اکرم (ص) درباره ایشان فرمودند: «او شبیه همسرم خدیجه (س) است».

صبر حضرت زینب (س) در تاریخ مثال زدنی است​

در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام درباره تفاوت صبر اختیاری و موهبت خداوندی به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: صبر حضرت زینب (س) در تاریخ مثال زدنی است و جز از آستان مقدس این حضرت در ذهن متبادر نمی شود البته هر شخصی که خود را در راه خدا خالص کند و توجه اش به کسب رضای خداوندی باشد قطعا مورد عنایت حضرت حق قرارگرفته و توانایی هایی پیدا می کند که در حالت عادی برای کسی متصور نیست.

وی افزود: وجود مقدس حضرت زینب(س) به سب شناخت عمیق ایشان نسبت به ساحت مقدس خداوند و بهره برده از محضر رسول خدا، امیر مومنان، حضرت زهرا (س) امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در معرفت الهی ذوب شده است که این بانوی بزرگوار به چنان معرفتی نائل شده بود که همه چیز را از خدا می دانست.

ما رأیت الا جمیلاً

این پژوهشگر و استاد دانشگاه اضافه کرد: حضرت زینب (س) مورد عنایت الهی قرار گرفت و آنچه که آن وجود مقدس در جریان واقعه کربلا و مسائل پس از آن دید و عمل کرد به واسطه همین معرفت و شناخت است لذا وقتی که عبیدالله ابن زیاد لعنت الله برای سوزاندن دل حضرت زینب (س) گفت، دیدی که خدا با عزیزانت چه کرد و ایشان فرمودند " ما رأیت الا جمیلاً" (چیزی جز زیبایی ندیدم)

رجبی دوانی ادامه داد: خداوند به حضرت زینب (س) عنایت کرد و صبری به وی داد که شاید برای افراد بسیار صبور و قوی در عرصه های معمولی قابل تحمل نیست تا چه رسد به آن وجود مقدس که وقایع عاشورا و مصائب پس از آن را تحمل کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند چنین عنایتی را در روز عاشورا به اصحاب امام حسین (ع) نیز روا داشت اظهار کرد: خداوند به برخی از صحابه امام حسین (ع) علیرغم کهولت سن، توانایی ظاهری و معنوی عطا کرد که در صحنه نبرد تن به تن، جوانان حریفشان نبودند و می توان گفت صبر حضرت زینب (ع) از این مقوله هاست.

این پژوهشگر تاریخ اسلام درباره رسیدن به صبر برای انسان امروزی اظهار کرد: رسیدن به صبر در این عالم از یک مقوله ثابت نشات می گیرد و هر انسانی اگر در راه خدا خود را خالص کند و همه چیز را از خدا دانسته و درجهت جلب رضای خدا برآید خداوند به او عنایتی می کند که در عرصه های مختلف زندگی به هر آنچه برای رفع مشکلاتش به آن نیازمند باشد از جمله قدرت صبر، دست پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد خبر:899679 ، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
اگه ما بتونیم اگوی زینبی رو در جامعه حاکم کنیک یعنی هر کس که ظلم میینه برای مردم تبیین کنه دیگه اینقد مشکل نخواهیم داشت
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین