پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
معاون وزیر راه گفت: طرح کاهش حداکثر سرعت مجاز در آزاد راه‌ها از سوی رئیس سازمان راهداری مطرح شده اما پیشنهاد کتبی به کمیسیون ایمنی راه‌ها نرسیده است.

شعارسال: مهرداد تقی‌زاده درباره آخرین وضعیت توقف تولید خودروهای غیراستاندارد گفت: افزایش تعداد استانداردها به استاندارهای 85 گانه باعث شده تعداد زیادی از خودروها قابلیت پاس کردن این استانداردها را نداشته باشند. در حقیقت ما به خودروسازان از ابتدای دی ابلاغ کرده‌ایم که باید این استانداردها را رعایت کنند.

وی افزود: فرصتی برای اصلاح احتمالی خودروهای غیراستاندارد داخلی داده شده است و پس از آن شماره گذاری آن‌ها متوقف خواهد شد. مقرر شد خودروسازان مرحله به مرحله گزارشی از عملکرد خود در راستای رعایت همه استانداردهای جدید ارائه دهند و خودروهایی که توان پاس کردن این استانداردها را نداشته باشند از چرخه تولید خارج خواهند شد چرا که تاییدیه شماره گذاری برای این خودروها از سوی سازمان ملی استاندارد انجام نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد کاهش 10 کیلومتری سرعت غیرمجاز در آزادراه‌ها گفت: گویا طرح کاهش حداکثر سرعت مجاز در آزادر راه‌ها از سوی آقای کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح شده است اما هیچ پیشنهادی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت کتبی به کمیسیون ایمنی راه‌ها نرسیده تا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و اساساً تا زمانی که پیشنهادی مطرح نشده باشد صحبت کردن درباره این موضوع بی معنی است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور افزود: به عقیده من اگر این طرح وارد کمیسیون شود در شرایطی باید تصویب شود که مستنداتی مبنی بر اثر این کاهش سرعت بر تلفات جاده‌ای وجود داشته باشد یعنی مشخص شود در سرعت بین 110 تا 120 کیلومتر در ساعت تلفات جاده‌ای وجود دارد و این کاهش حداکثر سرعت مجاز می‌تواند تاثیری در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به عضویت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: در صورت تصویب هر طرحی برای کاهش یا افزایش سرعت در کمیسیون ایمنی راه‌ها، پس از ابلاغ، راهنمایی و رانندگی موظف به اجرای آن خواهد بود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد خبر:661796 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین