پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
فرم‌هایی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی توزیع می‌شود که در آن از وکلای ملت خواسته شده نظرات خود را درباره پروژه‌های استانی اعلام کنند.

شعارسال: همزمان با آغاز نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی فرم‌های در اختیار نمایندگان خانه ملت درباره بودجه‌های استانی قرار گرفت.


در این فرم‌ها که به امضای غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس رسیده، از نمایندگان خواسته شده است که نظرات خود را درباره اعتبارات پروژه‌های استانی اعلام کنند.

نظرات نمایندگان درباره توزیع این فرم بین وکلای ملت متفاوت بود؛ تفاوتی که از نحوه گعده‌های امروز نمایندگان در صحن مجلس می‌توان به آن پی برد.

برخی نمایندگان در گعده‌هایی که در صحن مجلس تشکل داده‌اند توزیع چنین فرم‌هایی را عامل امتیازگیری دولت و نمایندگان حامی آن‌ها از منتقدان و سایر نمایندگان توصیف می‌کنند.

این بخش از نمایندگان تاکید دارند که چنین فرم‌هایی ممکن است باعث شود نمایندگان نتوانند نظر کارشناسی خود را اعلام کنند و مجبور به حمایت از نظرات دولت شوند و هشدار می‌دهند که ممکن است حمایت از نظرات دولت باعث تصویب موضوعاتی همچون گرانی حامل‌های انرژی شود که نارضایتی مردم را در پی دارد.

درعین حال برخی دیگر از نمایندگان که آن‌ها نیز مشغول گفت‌وگو در صحن مجلس درباره فرم مذکور هستند، بر این عقیده‌اند که نظرخواهی از وکلای ملت اعتبارات طرح‌ها را پخته‌تر و در نتیجه اولویت‌ها براساس مسائل استانی تعیین می‌شود.

متن کامل نامه توزیع شده بین نمایندگان مجلس به شرح ذیل است:

با سلام و احترام.

پیرو مباحث جلسه مورخ ۹۶/۱۱/۱ روسای مجامع استان‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص اضافه کردن اعتبارات ملی در محدوده سقف اعتباری آن استان که با همفکری و توافق با دیگر نمایندگان محترم استان توزیع می‌فرمایید، مبلغ... میلیون ریال سهم آن استان می‌باشد.

خواهشمند است با رعایت نکات زیر نسبت به تکمیل اطلاعات و عودت آن به دبیر محترم کمیسیون برنامه و بودجه تا ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۳ اقدام فرمایید.

۱- این اعتبار صرفا به طرح‌های ملی مندرج در پیوست لایحه دولت اضافه شود.

۲- دقت شود بالاتر از سقف فوق اعتبار توزیع نگردد.

۳- خواهشمند است پیشنهادات خود را در جدول زیر ارائه فرمایید.

غلامرضا تاجگردون
 
ماجرای فرم‌هایی که تاجگردون در مجلس توزیع کرد/ نظرخواهی یا امتیازگیری قبل از بررسی بودجه؟ +سند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد خبر:661890 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین