پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
ابر تاریکی که بر اعتبار ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده است، به نظر نمی رسد که به این زودی ها قصد کنار رفتن داشته باشد.

شعارسال: روزنامه آمریکایی نیویورک دیلی نیوز در گزارشی نوشت: اولین سال ریاست جمهوری ترامپ پر از رسوایی های عجیب و دنباله دار است. در ادامه این گزارش به برخی از چهره های مطرح نزدیک به ترامپ در سال اول حضور وی در کاخ سفید و ماجرهای مربوط به آن ها اشاره می شود:

روسیه - تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط احتمالی میان کرملین و ستاد تبلیغاتی ترامپ منجر به اتهام و درخواست مجازات برای وابستگان درجه یک ترامپ شده است. با این حال ترامپ با زیر سوال بردن اعتبار پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور هر گونه تبانی میان تیم انتخاباتی خود و روسیه را رد کرد.

»مایکل فلین» - مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ متهم به دروغگویی به اف بی آی درباره گفت و گو با سفیر روسیه است. وی اکنون در حال همکاری با تیم تحقیقاتی رابرت مولر روسیه است.

»جیمز کامی» - رئیس سابق اف بی آی بود که در ماه می توسط ترامپ از کار برکنار شد. این اقدام منجر به انتصاب یک مامور ویژه برای تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016 شد. کامی ادعا کرد که ترامپ برای رفتار نرم با فلین، مشاور پیشین امنیت ملی وی را تحت فشار قرار داده است و از وی خواسته تا به ترامپ وفادار باشد.

شارلوتزویل - ترامپ در ماه اوت و پس از کشته شدن یک معترض در تظاهرات گروه های نژادپرست طرفدار ناسیونالیسم سفید در شهر «شارلوتزویل» در ایالات «ویرجینیا»، بر اینکه دو طرف مقصر خشونت‌ های رخ داده در اعتراضات ناسیونالیست‌ های سفیدپوست هستند، تاکید کرد. در ماه جاری ترامپ مهاجران هائیتی و آفریقایی را مورد اهانت قرار داد و در اشاره ای توهین آمیز ملل آفریقایی را «چاله مستراح» خطاب کرد.

«استیو بنن» - مدیر وب سایت خبری «بریتبارت نیوز» که به ترامپ کمک کرده بود تا در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 پیروز شود و به تحقق برخی وعده های انتخاباتی ترامپ کمک کرد و زمانی، استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ بود، اکنون از سمت خود برکنار شده است. بعد از اینکه در کتاب «مایکل وولف» به نام «خشم و آتش» از قول وی مطالبی علیه ترامپ عنوان شد، وی درگیر جنگ لفظی با ترامپ شد.

»تام پرایس» - وزیر سابق بهداشت و خدمات انسانی دولت ترامپ در ماه سپتامبر در پی رسوایی مربوط به صرف صدها هزار دلار از بودجه دولتی برای استفاده از جت های خصوصی مجبور به استعفا شد.

ماجرای «استورمی دنیلز» - وکیل کهنه کار ترامپ مبلغ 130 هزار دلار حق السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر آمریکایی داده است تا از رابطه خصوصی با ترامپ در حدود یک دهه پیش چیزی را فاش نکند. این حق السکوت چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 پرداخت شد.

گلف – ترامپ ده ها میلیون دلار از بودجه دولتی را صرف سفر به املاک خود می کند. او 121 روز از 365 روز ابتدایی رئیس جمهوری خود را در استراحتگاه ها یا زمین های گلف خود گذراند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جماران، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد خبر: ، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین