پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیران استان کرمان که هر ماه میلیون ها تومان بدون حتی یک روز عقب و جلو حقوق می گیرند و البته کارشان به نسبت کارگران آسان تر است هرگز نمی توانند کارگری را که ۹ ماه (لاوان تابلو )و ۸ ماه (محور گستر) حقوق ندارند را درک کنند چرا کارگروه های رفع موانع تولید بی ثمر برگزار می شوند ؟

شعار سال: ماه ها از اعتراض شرکت لاوان تابلو کرمان که از عید گذشته(۹۶) تا کنون هنوز رنگ حقوق و دستمزد را ندیده اند و واحد تولیدیشان نیز تعطیل است می گذرد ، که بدون نتیجه رها شده است ، امروز شاهد اعتراض کارگران شرکت محور گستر جهاد نصر بودیم که نزدیک به ۸ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند .

یکی از کارگران این واحد تولیدی به خبرنگار ما گفت : امروز پس از ۸ ماه کارد به استخوانمان رسیده و چون هزینه بنزین نداشتیم تا به سر کار برویم در مقابل شرکت اعتراض کرده ایم آخر ما نمی دانیم چرا این مسئولان درک نمی کنند بی حقوقی و بدون دستمزد بودن کارگر را از زندگی ناامید و شرمنده زن و بچه می کند.

یکی دیگر از کارگران اظهار کرد: از مدیران این واحد تولیدی شنیده ایم که دفتر تهران ۴ ماه حقوق برای کارگران پرداخت کرده اند؛اما مدیر عامل این پول را برای خرید دستگاه های تولیدی اختصاص داده است ،لذا سئوال ما این است اگر دستگاه داشته باشید اما کارگری که علاقه ایی به کار ندارد به واسطه نبود پولی که در قبال کاری سخت انجام داده است برایش چه سودی دارد ؟

دیگر کارگر این شرکت اذعان کرد: دیگر نمی توانیم از جلوی مغازه داران محله گذر کنیم از بس که شرمنده ایم و توان پرداخت پول مواد غذایی که از آنان خریداری کرده ایم را نداریم یک درصد فکر کنید این مغازه دار هم مانند مدیران ما را درک نکنند و به ما جنس ندهد انوقت بدون حقوق باید سنگ بخوریم تا زنده بمانیم ؟

یکی دیگر از کارگران تاکید کرد: اگر تا کنون بر سر کار ایستاده ایم به علت بیمه ایی بوده که در حق ما اجحاف نکردند و آن را پرداخته اند لذا اکنون نیازمند دریافت حقوق مان هستیم .

رواقی رئیس نمایندگان کارگری استان ارتباطی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:ما تلاش می کنیم اما از مسئولان آبی گرم نمی شود و تمام راه ها برای حل مشکلات کارخانجات به طریقی مسدود گردیده؛ لذا روز گذشته دست به دامان نماینده ولی فقیه استان شده ایم و از ایشان درخواست کمک برای کارگران کرده ایم .

وی در خصوص واحد تولیدی لاوان تابلو نیز گفت : تلاش های مستمری انجام دادیم و حتی نام این شرکت را در لیست شرکت های بحران زده به وزارت خانه داده ایم اما هنوز توفیقی حاصل نشده است تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که نام شرکت محور گستر را هم در این لیست وارد و به تهران ارسال نماییم .

علی ای حال تماس های ما با مدیر شرکت محور گستره بی نتیجه ماند و پاسخی حاصل نشد اما نمیدانیم گره کار،کارخانجات استان دست کیست و چرا مسئولان فقط کارگروه رفع موانع تولید تشکیل می دهند و کاری از پیش نمی برند سئوالی است که به نظر می آید کسی حاضر نیست آن را پاسخ دهد .

در حالی که مشکلات معیشتی مردم یکی پس از دیگری به هم گره می خورد انگار دولت دوازدهم هنوز قصد ندارد دست از سیاست بازی بردارد و کمی اقتصادی فکر کند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار 2بهمن 96، کدمطلب:1284759، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
تا چه اندازه یک کارگر با اون همه تلاش میتونه شرمنده زن و بچش بشه؟ واقعا سخته! یعنی هیچ جوره نمیتونین درک کنین؟ اصلا حواس مسئولین واقعا به این موضوع هست؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین