پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه، باران اغلب نقاط کشور را فرا می‌گیرد.

شعارسال: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه، باران اغلب نقاط کشور را فرا می‌گیرد.

«فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این موج جدید بارشی که تا اواسط هفته آینده فعالیت می‌کند و نیمه شمالی را در بر می‌گیرد، افزود: از روز جمعه شاهد بارش باران در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان‌ شرقی و غربی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا روز پنجشنبه روند افزایش دمای هوا در کشور ادامه دارد، تصریح کرد: دمای هوای اردبیل و گیلان که به صورت غیرطبیعی افزایش یافته بود، از امروز کاهش می‌یابد. همچنین روز گذشته آلوده‌ترین روز هوای پایتخت بود که از امروز از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود. همچنین تهران دیشب شاهد بارش رگبار برف در برخی نقاط خود بود.

گـــــودرزی در مورد وضعیــت هوای خوزستان، گفت: کانون‌های تولید گردو خاک در عراق و شمال عربستان همچنان فعال است و باید منتظر تداوم وضعیت تا دو روز آینده باشیم. علاوه بر خوزستان، بوشهر و ایلام هم در این مدت با گرد و غبار روبه‌رو می‌شوند.

* تعطیلی مدارس8 شهرستان خوزستان

درهمین حال، «کیامرث حاجی زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم از تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان 8 شهرستان اهواز، کارون، باوی، شادگان، ماهشهر، رامشیر، آبادان و خرمشهر در روز گذشته (سه‌شنبه3 بهمن) خبر داد. ساعت پایان کاری ادارات نیز در این روز ساعت 13 و 30دقیقه بود و امتحانات دانشگاه هم برگزار شد.

گرد و غبار غلیظ از جمعه گذشته آسمان بسیاری از شهرستان‌های خوزستان را فرا گرفته و در این مدت به 66 برابر حد مجاز نیز رسیده است. این مسأله منجر به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و نیز ادارات در برخی از شهرستان‌های خوزستان در3 روز گذشته شد.

* آخر هفته سرد و یخبندان در انتظار اردبیل

با ورود سامانه بارشی از اواخر هفته جاری پیش‌بینی شده اردبیلی‌ها به‌مدت 4 روز (پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه) بارش برف را تجربه کنند.

مطابق اعلام هواشناسی استان اردبیل از هفته اول بهمن‌ماه هوای سرد، کاهش دمای هوا و بارش برف پدیده‌های جوی غالب در استان است، به طوری که انتظار می‌رود کسری بارش‌ها در بهمن‌ماه جبران شود. با این حال، هواشناسی استان اردبیل تصریح کرده که تا روز پنجشنبه پدیده غالب در استان وزش بادهای سرد است و بارش در هیچ شهری پیش‌بینی نمی‌شود. با وجود این از روز پنجشنبه دمای هوای اغلب مناطق استان کاهش یافته و تا روز یکشنبه هفته آینده بارش برف اغلب مناطق را در برمی‌گیرد. به‌دلیل استمرار بارش برف، هوای سرد در استان حاکم بوده و احتمال یخبندان دور از انتظار نیست.

** برش

سال 96 استان البرز یک استثنا در 60 سال گذشته

استان البرز امسال یک سال استثنایی در60 سال گذشته به لحاظ وضع جوی و خشکسالی را پشت سر می‌گذارد و این وضعیت متأسفانه باعث افزایش آلودگی هوا بخصوص در کلانشهرها شده است.«کیوان رحیمی»، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز درگفت‌و‌گو با ایرنا به ارائه مقایسه وضع کیفی هوای امسال نسبت به سال گذشته پرداخت و افزود: امسال شاهد افزایش روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نسبت به سال گذشته بخصوص در ماه‌های آذر و دی هستیم که علت اصلی آن نیز به‌شرایط جوی برمی‌گردد. وی آمار مقایسه‌ای 9 ماهه در این 2 سال را ارائه کرد و اظهارداشت: در سال گذشته 22 روز هوای پاک، 205 روز سالم، 42 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 7 روز ناسالم برای تمام گروه‌ها داشتیم. امسال نیز تاکنون 25 روز پاک، 198 روز سالم، 52 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم هم برای تمام گروه‌ها بوده است. این وضع کیفی هوا محصول فرآیند استانی بوده و چون ریزگردها نیست که بعضی مواقع از استان‌های مجاور می‌آید و اگر پایداری جوی ادامه یابد و باد و بارندگی نداشته باشیم متأسفانه این شرایط ادامه خواهد یافت.

رحیمی با اشاره به انجام پایش‌های مداوم از سوی واحدهای صنعتی، خدماتی وتولیدی برای استانداردسازی فاضلاب‌ها، پساب‌ها و خروجی‌های دودکش هایشان، افزود: از سال 90 به بعد اجرای این پایش‌ها با جدیت در حال انجام است به‌طوری که با وجود اینکه شاهد کاهش بارندگی‌های سالانه بوده‌ایم ولی وضع کیفی هوا بهبود داشته است.

وی دلیل اصلی استانداردسازی خروجی‌ها از این واحدها و عمل به‌ ابلاغیه‌های حفاظت محیط زیست توسط صاحبان آنها را صدور جریمه‌های مالیاتی دانست و برای اثبات این ادعا آمار مقایسه‌ای وضع کیفی هوای سال‌های 94 و 95 را نیز ارائه کرد. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در سال 94 شاهد 10 روز هوای پاک، 178 روز سالم، 77 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 9 روز هم ناسالم برای تمام گروه‌ها بودیم. در سال گذشته نیز 22 روز هوای پاک، 205 روز سالم، 42 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 7 روز ناسالم نیز برای تمام گروه‌ها داشتیم و این در حالی است که در سال 94، شاهد 2 روز هوای بسیار ناسالم نیز بودیم که در سال‌های گذشته و امسال این وضع را نداشتیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1396، کدخبر: 455328، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
خدایا شکرت! واقعا فکر میکردیم که بارش ها دیگه بر سر مردم ایران نمیان! خداکنه اونقدری باشه که مارو از خشکسالی و کم ابی تو تابستون نجات بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین