پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
این نخستین باری است که نام ترامپ به طور مستقیم در پرونده نفوذ روسیه به میان میاید. گفته می شود مصاحبه با ترامپ درباره استعفای مایکل فلین و اخراج جیمز کومی متمرکز خواهد بود.

شعارسال : همزمان با افشای بازجویی طولانی 4 ساعته از "جف سشنز" وزیر دادگستری آمریکا و "جیمز کومی" رییس برکنار شده پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) در پرونده موسوم به "نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات اخیر آمریکا"، رسانه‌های آمریکایی از احتمال بازجویی از دونالد ترامپ بابت این پرونده طی هفته های آتی خبر دادند.

به نقل از روزنامه "واشنگتن پست"، "رابرت مولر" بازرس ویژه پرونده تحقیقات از مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به دنبال مصاحبه با ترامپ درباره این پرونده جنجالی است. این روزنامه آمریکایی این مطلب را به نقل از دو مقام مطلع از پرونده عنوان کرده است.

ترامپ پیشتر گفته است که مشکلی با مصاحبه با کمیته تحقیق ندارد.

کمیته تحقیق سال گذشته از سوی سنای آمریکا و به منظور تحقیق درباره ادعای ارتباطات پنهانی اعضایی از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه تشکیل شده است.

رابرت مولر دادستان پیشین آمریکا مسئولیت این تحقیقات را برعهده گرفته است.

"رابرت مولر" مسئول کمیته تحقیق و ترامپ


احتمال بازجویی از ترامپ در پرونده

همزمان با افشای بازجویی 4 ساعته از جف سشنز، منابع رسانه ای آمریکا افشا کردند که جیمز کومی مدیر برکنار شده پلیس فدرال آمریکا نیز پس از برکناری سال گذشته به دستور ترامپ، از سوی کمیته تحقیق بازجویی شده است.

گفته می شود رابرت مولر در مصاحبه با ترامپ بیشتر به دنبال مطرح کردن سوال هایی درباره استعفای "مایکل فلین" مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ و نیز اخراج جیمز کومی از ریاست پلیس فدرال آمریکا خواهد بود.

فلین در فوریه سال گذشته و تنها 3 هفته پس از روی کار آمدن دولت ترامپ به دلیل افشای ارتباطات و مکالماتش با سفیر روسیه در آمریکا در دوران انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن از مقام خود استعفا کرد.

او در طی 1 سال گذشته پس از استعفا به عنوان یکی از جعبه سیاه‌های پرونده نفوذ روسیه در آمریکا مطرح شده است.

این نخستین باری است که مساله تحقیقات مستقیم از دونالد ترامپ به میان آمده است.

از سوی دیگر یکی از نقاط ابهام پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، موضوع جنجالی اخراج پرحرف و حدیث جیمز کومی از ریاست پلیس فدرال آمریکا در ماه می 2017 است.

برخی ناظران با توجه به اینکه کومی مسئولیت تحقیق از پرونده نفوذ روسیه را عهده دار بود این اخراج را سنگ اندازی ترامپ در مسیر تحقیقات عنوان کرده اند. اتهامی که از سوی ترامپ رد شده است.

.شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1396، کدخبر: 588336، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین